meserias in bricolaj: taiere crengi la inaltime

3/14/14

taiere crengi la inaltime

foarfeca crengi maner telescopic

meseriasu' pomicultor





a cam trecut sezonul taierii pomilor, m-am trezit tarziu :), dar tot as vrea sa-ti povestesc cate ceva despre foarfeca de taiat crengi.














dupa cum stii din teorie, crengile se impart in doua categorii mari: cele de langa tine si cele aflate la mare inaltime :)


taiere crengi cu foarfeca mica / foarfeca mare

prima categorie e rezolvata. am discutat aici
tundem-gardul-viu
despre foarfeci electrice sau manuale dedicate taierii acestora. sunt scule destepte, nu e cazul sa repetam.



taiere cu scara / taiere cu foarfeca telescopica

crengile din a doua categorie fac obiectul discutiei de acum. pentru ca sunt la mare inaltime, taierea lor cu sculele standard e o operatiune incomoda si periculoasa: o faci doar urcat pe scara, intr-un echilibru precar.

mai rau, nu poti sa bei si tu o bere in timp ce lucrezi, ca daca pici si-ti rupi vreun os te vor privi aia de la ortopedie ca pe un betivan stupid :)













eu m-am saturat sa fac echilibristica pe scara si sa-mi risc integritatea oaselor. gata cu sportul extrem cu foarfeca in mana. mi-am luat o scula desteapta, care ma va scuti de emotii si accidente: o foarfeca remote :). d-aia de tai cu ea de la distantza.


foarfeca si cozi

pe piata ai sa vezi multe modele. in varianta despre care vorbesc aici (cea din foto) cumperi doar fieratania, apoi ii atasezi o coada de lungimea dorita o sfoara de actionare potrivita.










  • in privintza cozii, poti folosi orice lemn cioplit un pic la capat sau o coada subtire de unealta agricola. subtire, adica de grebla, sapa etc. cele de lopata sunt prea grosolane. eu folosesc o coada telescopica pentru trafalet. gaura din foarfeca e cu 1 mm mai groasa, deci coada trebuie impanata cumva acolo

  • despre sfoara pot sa-ti spun un singur lucru: ca sa poti trage ca lumea de ea e bine sa-i atasezi un maner din lemn / plastic / orice alt material. in poza vezi cum am facut eu un maner: am luat un rest de teava de ppr (e mai rigida), am facut o gaura de 8, am bagat sfoara acolo si i-am facut un nod mare, sa nu treaca prin gaura. daca lucrezi cu o coada telescopica, poti folosi manerul asta si ca mosor pentru surplusul de sfoara.

 

mare filozofie nu e in functionare. uite-o in video.


grosimea maxima a crengii pe care o tai in video e de 15 mm, dar sa stii ca poti sectiona crengi pana pe la 20 mm. daca ai de gand sa tai crengi la distantza poti gasi scula din postare in orice magazin de scule. cu totul te costa cam 25 de lei: 10 lei varful de foarfeca, 10 lei coada, 5 lei sfoara. variante mai pricopsite ai aici scule gradina.  


spor!

No comments:

Post a Comment