meserias in bricolaj: reparatii soclu casa

10/10/16

reparatii soclu casa

spuma poliuretanica in fisuri zid 

fisura intre trotuar si soclu casa


cine a construit o casa stie ca gaurile si fisurile in zid sunt inevitabile. azi vreau sa vorbim despre alea cascate la baza cladirii, intre casa si trotuar.

pe astea nu ai cum sa le eviti pt ca niciun constructor nu-si face treaba ca lumea. sapatura pentru fundatie depaseste amprenta casei. cand se termina santierul, constructorul pune pamant acolo, il batatoreste (de mantuiala de cele mai multe ori) si iti toarna trotuarul peste.





in timp, apa ajuta pamantul sa se taseze, iar placa de beton numita trotuar ramane fara sprijin si se scufunda. miscarea anuala e de ordinul milimetrilor, dar intr-o perioada suficient de lunga poate ajunge la dimensiuni de cativa centimetri. e o evolutie normala: si pamantul, si cladirea, si trotuarul “lucreaza” in timp.

de cate ori apar fisurile astea, esti tentat sa le repari. si ai mai multe variante. eu am facut-o si cu beton, si cu kleber (se vede in poze), dar acum m-am saturat si am trecut la o varianta mai simpla: am folosit spuma poliuretanica. e mai scumpa, dar ma mazgalesc pe maini mai putin, manopera e mai simpla, timpul alocat reparatiei e mai scurt. deci e o solutie care-mi place.

nu prea am ce povesti la operatiunea asta. cumperi spuma, agiti tubul, montezi adaptorul pe valva recipientului, il tii cu fundul in sus si umpli cu spuma.


tub spuma si adaptor
ai grija atunci cand cumperi tubul: sa iei si adaptorul ala, altfel nu-l poti folosi! iti atrag atentia asupra acestui lucru pt ca in magazinele cu autoservire, unde toata lumea are acces la marfa si se joaca cu ea, e posibil ca o mana nepriceputa sa scoata adaptorul ala atasat la capac si sa-l puna langa. daca nu esti atent, mai faci un drum pana la magazin.





ce face spuma asta? umple golul. nu confera rezistenta mecanica, n-o sa-si sustina trotuarul mai bine. doar umple un gol. dupa ce se usuca spuma, e bine sa o vopsesti.

fisura umpluta cu spuma pu
ajuta reparatia asta? pai, cam da. cand ploua, nu mai curge apa in valuri prin fisurile alea, adica nu mai ajunge sub casa atat de usor. in plus, daca prin gaurile alea intra soareci sa cuibareasca la tine in polistiren, le cam tai accesul. stiu ca un soarece poate roade spuma aia imediat, dar hai sa ne gandim un pic: o va face? daca ii pui indicator care sa-i transmita mesajul ca in spatele spumei este un locsor minunat pentru el si familia lui, o s-o roada. altfel, nu cred ca se apuca sa faca asta. are si el nevoie de o motivatie. si cred ca, fiind un animal inteligent, merge pe varianta cea mai simpla: cauta gauri deja facute, nu gauri astupate.

dupa ani si ani, cand acele fisuri vor fi suficient de mari, va trebui sa le repari altfel. mortar, tencuiala decorativa etc. in caz extrem, daca trotuarul coboara foarte mult, poate mai torni o placa peste el ca sa vii la nivel. dar nu ai cum sa faci asta in fiecare an. las-o sa se aseze definitiv. pana atunci, foloseste carpelile de genul asta. eu zic ca e o varianta civilizata.

spuma aia o gasesti peste tot. dar daca n-ai chef sa te duci pana la magazin, cumpar-o online: spuma poliuretanica

un ultim sfat. asta e de imagine, n-are legatura cu constructiile. daca iei cumva tipul de spuma folosit de mine, ai grija cum tii tubul in mana. eu mergeam pe strada si vedeam ca se uita lumea zambind la mine. tarziu mi-am dat seama ca acopeream cu mana “spuma si manua”. lumea citea ceea ce mai era vizibil. pe primul rand “PU”, pe al doilea “LĂ”. nasol :))



spor!

No comments:

Post a Comment