meserias in bricolaj: smart. smarter. bosch.

5/26/17

smart. smarter. bosch.

am vazut viitorul sculelor!

smart tool bosch

stiu, suna publicitar. totusi, daca ai urmarit blogul asta, ai vazut deja ca nu prea sunt eu omul stridentzelor. incerc sa mentin un ton echilibrat. dar acum nu reusesc :)

tocmai ce-am fost la conferinta de presa anuala a firmei bosch. ce sa fac, inima mea dura de meserias s-a inmuiat la vederea bijuteriilor de acolo.








incerc sa raman fidel problematicii blogului, sculele, si voi trece in viteza peste partea formala. conferintele de presa nu sunt tocmai punctul meu forte. ce a fost acolo va inchipuiti si singuri. performantele grupului bosch au fost prezentate punct cu punct de gulerele albe din spatele sculelor alea destepte pe care le folosim noi, meseriasii.


conferinta de presa bosch - bilant pe 2016
din bilantul lor retin cuvintele cheie: viziune, cercetare, inovatie pe toata linia. si mai retin trendul: interconectivitate. tot ce misca pe lumea asta va ajunge sa fie conectat cumva cu altceva. conectat local cu alte aparate sau conectat global, direct pe internet.


cam asta e strategia de dezvoltare: in viitorul apropiat sa nu mai existe pe planeta asta niciun dispozitiv care sa functioneze solitar, de capul lui. de altfel, intr-acolo se duce toata comunitatea high-tech: dezvolta o lume paralela a conexiunilor nevazute, a masinariilor care comunica unele cu altele pentru binele nostru. apare un fel de skynet, exact ca cel din filme. dar aici vorbim despre un personaj pozitiv, nu ca-n „terminator” :).

nu ma bag in cifrele auzite la conferinta asta. daca vreti detalii, sigur le gasiti in presa economica. ideea generala a raportarilor era ca bosch rules. si ii cred pe cuvant. e un gigant nemtesc cu performante de top in atatea domenii, nu ma mir cand aud ca merge ca uns.


cat despre sculele electrice, chiar daca reprezinta un procent infim din portofoliul bosch, nu inseamna ca sunt tratate cu indiferentza. sunt si ele pe val. dar si pe asta o stiam. o stim cu totii. personal, am auzit nenumarati meseriasi aflati la inceput de drum spunand ca-si iau un bosch. si aici citez parerea majoritara: „pana invat si eu ceva, macar scula sa fie desteapta” :). apreciez autoironia si le dau dreptate: cu o scula buna inveti mai repede si mai bine.


deci, gata cu povestile de presa economica. stiam ca bosch e o firma de succes. stiam si ca masinariile lor sunt tari. eu insa m-am dus acolo pentru altceva: sa vad cu ochii mei avangarda sculelor. sa aflu ce ne mai ofera fabricantii astazi, cand se pare ca tot ceea ce era de inventat a fost inventat deja?


ei bine, am avut ce vedea: conceptul „internet of things” aplicat la scule. rezultatul: smart tool, scula care comunica direct cu telefonul tau!


aici merita sa deschid o paranteza. perla coroanei bosch e totusi departamentul auto. acolo e lupta mare sa interconecteze intre ele componentele de sub capota masinii, sa conecteze autovehiculele intre ele, sa conecteze masina cu soferul, cu dispeceratul si cu mecanicul auto, sa invete masina sa ia decizii de capul ei pentru a te feri pe tine de pericole etc. dar pe mine ma intereseaza sculele.


deci, iata ce am vazut cu ochii mei, am atins, am butonat:


    bosch professional gws 18v-125 sc
  • bosch professional gws 18v-125 sc
e un polizor unghiular. stim cu totii ce stie sa faca. modelul acesta, in particular, contine in plus un modul bluetooth prin care poate transmite informatii catre o aplicatie instalata pe telefonul tau.
recunosc, nu e de mare ajutor pentru cel care taie cu flexul. insa procesul asta e inestimabil atunci cand ti se strica jucaria. la service poate fi descarcat tot setul de informatii privitoare la functionare. e exact ca si cum ai citi cutia neagra a avionului prabusit. omul din service nu trebuie sa „deschida” pacientul, stie din prima ce e in neregula cu el.


    bosch professional gis 1000 c
  • bosch professional gis 1000 c
e o scula complexa: un termometru si un umidometru asamblate in aceeasi carcasa. aparatul poate masura cele doua valori (temperatura si umiditatea) la distanta.
utilitatea masurarii temperaturii este clara. in constructii verifici calitatea termoizolatiilor peretilor, functionarea semineelor / sobelor si a cosurilor de fum, in domeniul electricitatii determini rapid care sunt aparatele / firele supraincalzite etc.
si masurarea umiditatii e importanta. in constructii te ajuta sa gasesti portiunea umeda de zid si sa identifici eventuale tevi sparte. sau poti verifica rapid ce termopan iti produce condens.
scula face poze, inregistreaza valori, le stocheaza in memoria interna. ei bine, si scula asta se poate conecta la un smartphone sau un laptop (wireless sau prin cablu micro-usb), chestie care te ajuta sa transferi rapid datele, sa le analizezi si sa le dai mai departe.


    bosch professional rm3
  • bosch professional rm3
e o nivela laser. am mai vorbit aici despre asemenea scula. asta insa are in plus conectivitatea cu telefonul mobil prin tehnologia bluetooth.
o banala aplicatie instalata pe smartphone iti transforma telefonul in telecomanda si iti permite sa operezi cu nivela de la distanta: ii comanzi motorasele ca sa-i reglezi pozitia, reglezi intensitatea spotului laser etc.







    bosch plr 50 c
  • bosch plr 50 c
e un telemetru laser, cum ai mai vazut prezentat aici pe blog. ce il scoate pe acesta in evidenta este din nou modulul bluetooth, prin care realizezi transferul de date catre un telefon mobil.
descarci aplicatia respectiva de pe google play sau app store si telefonul tau devine planseta de desen. ai o poza sau o schita a constructiei, iar telemetrul transfera pe desenul din memoria telefonului cotele masurate (evidentiate in diferite culori). aplicatia permite chiar exportarea datelor in format pdf. o jucarie demna de star treck :)


cam asta este viitorul. eu l-am vazut, l-am tinut in mana, am apasat butoanele alea, e real. si am promisiunea ca voi primi cateva din aceste bijuterii pentru o prezentare pe blog, deci cat de curand iti voi arata tot ce stiu sa faca. abia astept!


multe alte chestii despre firma gasesti aici: Bosch Home Page

spor!

No comments:

Post a Comment