meserias in bricolaj: chibrit metalic amnar benzina

1/3/18

chibrit metalic amnar benzina

chibrit metalic amnar benzina

inca o scula de aprins focul



ti-am zis ca mi-am cumparat numeroase prostii de craciun. adevarul e ca am fost cuminte si chiar meritam multe cadouri :) unele ti le-am aratat deja, altele urmeaza. jucaria asta noua deschide postarile din 2018.


am intalnit-o sub atat de multe denumiri, ca am ametit. chibrit metalic, chibrit cu amnar, chibrit cu benzina, bricheta cu amnar, bricheta supravietuire, chibrit refolosibil etc. se intampla asta pentru ca e o combinatie curioasa intre chibrit, bricheta si amnar. plus ca fabricantul nici nu s-a chinuit sa-l boteze cumva. i-a zis simplu: “metal match fire starter tool flint stone lighter magnesium outdoor survive camp hike” :)

despre amnarul clasic am mai scris aici: 
foc-cu-amnarul

despre chibritul asta metalic cu amnar si benzina voi scrie acum.






iti ziceam ca gadgetul asta e o combinatie intre chibrit, bricheta si amnar. din fiecare are cate ceva:

  • cutia care contine un burete imbibat cu benzina te duce cu gandul la o bricheta zippo. tot la zippo te gandesti si cand vezi fitilul montat in capatul batului metalic
  • modul de aprindere, adica batul ala metalic frecat pe lateralul cutiei, te duce cu gandul la chibrit
  • iar amnarul este modalitatea de aprindere. adica, o bucata de aliaj de magneziu este fixata pe capatul batului metalic, iar in santul de pe marginea cutiei este pusa vergeaua metalica de care freci amnarul.


particularitatea acestei jucarii este ca batul se infileteaza in rezervorul cu benzina si tine fitilul inmuiat tot timpul in combustibil. o alta particularitate este garnitura montata pe batul de chibrit. asta impiedica benzina sa se evapore si te scuteste de mirosul de benzina pe care il capata pantalonii in zona buzunarului. mirosul asta nasol este si motivul pentru care eu am renuntat la zippo: putzeam ca la peco :)


chibrit metalic cu garnitura
de etansare pt rezervor benzina












!! apropo de benzina: nu umple rezervorul! de fapt, se pune foarte putina, cat sa umezeasca tamponul ala din interior. daca pui prea multa, se va prelinge pe degete si pe amnar si o sa ia foc!


ce utilizare are acest gadget? pai, poti sa-l consideri bricheta de camping, sursa de foc in conditii de umezeala mare, in care chibriturile nu rezista, backup la sursa de foc oriunde si, poate cel mai important, poti face un cadou dragut.

eu mi-am luat aiureala asta ca sa ma joc un pic cu ea, apoi s-o tin tot restul vietii in torpedo, in masina. cand raman fara foc, am scula potrivita la care sa apelez. zice fabricantul ca rezista la 10k aprinderi. fabricantii astia exagereaza intotdeauna, dar la o mie daca tine si-mi ajunge pana mor :)




recunosc, e o chestie mai degraba inutila. eu l-am aprins de cateva ori acum, cu ocazia postarii. in urmatorii 10 ani probabil ca n-o sa mai fie cazul. dar asta imi place mie: sa am toate prostiile. ce sa fac?

daca-ti place si tie, uite-le de vanzare online aici amnar 1 si aici amnar 2


spor!

No comments:

Post a Comment