11/23/14

masina de insurubat bosch gsr 6-45

masina de insurubat profesionala

bosch gsr 6-45 te professional

astazi iti prezint o scula pentru "baietii mari". e masina de insurubat bosch gsr 6-45 te professional, o scula de mester adevarat, nu de amator, cum suntem noi. dar e atat de misto, incat atunci cand am pus mana pe ea nu m-am putut abtine. sa vedem si noi ce au inventat fabricantii de masinarii ca sa ne usureze viata.


scula asta este foarte tare pentru ca iti da posibilitatea sa montezi suruburi precis si rapid, fara pericolul de a distruge materialul pe care il fixezi. in plus, nu poti distruge nici bitul, nici capul surubului. e construita in asa fel incat pur si simplu te impiedica sa faci prostii.








masina de insurubat e perfecta pentru lucrul cu gips-carton, unde pericolul de a distruge foaia e maxim. daca insurubezi mai mult decat e cazul, o strapungi / spargi. acelasi lucru se intampla si cand lucrezi cu scandura sau cu foaie din pal: cand bagi un surub prea adanc, materialele astea se pot crapa.

bosch ger 6-45 te professional
hai sa vedem niste caracteristici importante ale masinii:

  • puterea e de 700 W
  • turatia maxima e in functie de model. cel prezentat aici iti ofera 4500 rot/min la mers in gol, 3000 rot/min turatie nominala
  • capul surubelnita e standard, cel de prindere a bitilor pe orice surubelnita.
  • diamentrul maxim al suruburilor ΓΈ 6 mm. as zice ca e acoperitor, suruburi mai mari de 6 se folosesc doar la construit tramvaie :)


hai sa-ti spun de ce placa insurubata e atat de bine protejata de excesele pe care le putem face noi cu bormasina / surubelnita:

- capul de surubelnita nu se invarte decat in momentul in care apesi surubul pe placa de prins (vezi in video)



- scula e dotata cu un manson opritor
- scula e prevazuta cu un dispozitiv de reglare a adancimii de insurubare. in momentul in care ai atins adancimea maxima, scula decupleaza automat miscarea de rotatie a bitului, deci indiferent de turatie sau de puterea de apasare surubelnita nu mai functioneaza. opritorul te impiedica sa mai apesi pe surub, iar tipul de cuplaj (gen ambreiaj auto, functioneaza pe baza de presiune aplicata axial) impiedica rotirea in continuare a surubului in gaura.

reglajul adancimii de insurubare se face invartind mansonului de ajustare. modul de actiune e descris in instructiuni: invarti mansonul in sens orar si cresti adancimea de insurubare. o rotatie completa (8 trepte) inseamna o diferenta de adancime de 2 mm. adica fiecare treapta (click) modifica adancimea cu un sfert de milimetru (vezi video).



dupa ce ti le-am zis, iti mai spun ca n-are rost sa retii toate chestiile astea, pentru ca reglajul il faci oricum prin insurubari de proba. si dupa ce ai ajuns la varianta optima, insurubezi pana nu mai poti, toate suruburile intrand in material la exact aceeasi adancime, cea fixata de tine.

la desurubare poti lucra cu mansonul de ajustare montat (dar cu alt deglaj de adancime, ca sa poata intra bitul in capul surubului) sau mai simplu dai mansonul jos (vezi in video).


uite in video de mai jos cum insurubezi cu scula asta pe diferite adancimi:




inutil sa-ti mai spun ca masinaria are toate facilitatile pe care le ofera si o bormasina:
  • buton de fixare a intrerupatorului pornit/oprit pe ON
  • turatie reglabila in functie de puterea de apasare pe intrerupator
  • schimbator de sens de rotatie
  • cu accesoriile potrivite (si cu mansonul de ajustare demontat) o poti folosi la orice operatiune specifica bormasinii: gauri, sanfren etc.
in postarea urmatoare o sa-ti prezint ceva si mai tare. iti voi arata un dispozitiv accesoriu genial, care transforma scula intr-o adevarata mitraliera de suruburi!

desteapta rau. daca-ti place, uite-o aici masina insurubat.


spor!

No comments:

Post a Comment