10/14/17

delimitare scuter 2

cum schimbam jiglerul la scuter


jiglere scuter
am un scuter kymco agility 50cc si am vrut sa scap de limitarea de viteza cu care o livreaza fabricantul.

operatiunea de delimitare asta are mai multe faze. prima a fost sa schimb aprinderea electronica(cdi) si ti-am aratat-o aici: delimitare-scuter-1 cdi


sa continuam.





dupa cum iti ziceam, nu e suficient sa ai aprindere electronica delimitata. degeaba ii acorzi motorului libertatea de a merge mai repede, daca motorul nu poate dpdv constructiv sa dezvolte mai multa putere. de aceea, trebuie sa schimbi si jiglerul. adica, sa-i dai motorului mai multa benzina. altfel, de unde sa prinda viteza mai mare?

!!!! safety first
atentie mare: prin carburator trece benzina! asta e foarte periculoasa!
nu fuma in timp ce lucrezi! fara flacara deschisa! fara sursa de scantei!
cand deschizi carburatorul, benzina se va scurge pe motor.
curata bine cu o carpa tot ce a curs inainte de a-l reporni!


interventia la carburator este simpla. iti arat fazele fazele in poze si video.

1 dai saua jos. vezi in poza unde sunt cele 5 suruburi (4 o prind de sasiu, unul de carena din plastic)

suruburi demontare sa scuter

2 indepartezi protectia de cauciuc de pe carburator

protectie din cauciuc carburator scuter

3 slabesti colierele de la cele doua racorduri cu diametru mare (racordul la filtrul de aer + galeria de admisie). scoti tuburile si ai libertatea sa te joci cum vrei cu carburatorul. el este in continuare prins in alte cateva racorduri flexibile, dar pentru ce ai tu de facut e de ajuns sa-l rasucesti cu fundul in sus ca sa ajungi la capacul unde trebuie sa umbli

coliere de demontat la schimbarea jiglerului

4 demontezi capacul carburatorului. in poza ai marcate cele 3 suruburi

suruburi capac carburator scuter

5 schimbi jiglerul vechi, mic (82 e varianta pt scuter cu limitare de viteza) cu cel mai mare (100 e cel montat de mine). vezi ca pe carburator sunt doua jiglere. schimba-l pe cel principal, ala din poza. cu celalalt n-ai treaba. cand pui capacul la loc, ai grija la garnitura, sa fie asezata pe pozitie

jigler principal scuter
uite in video cum se demonteaza carburatorul si se schimba jiglerul:


6 ca sa functioneze chestia asta, nu e de ajuns schimbarea piesei. adica, jiglerul mai mare ii va permite motorului sa primeasca mai multa benzina. pentru o combustie mai eficienta iti trebuie insa si benzina, si aer. deci, mai ai de facut un reglaj pentru noul jigler. o faci de la surubul de amestec, marcat in poza.
surub amestec carburator scuter

teoretic, reglajul standard se face in felul urmator: strangi surubul pana la capat (aer la minim), apoi il desurubezi 1,5 ture pt jiglerul original (50cc) sau de exemplu 3,5 ture pentru motorul de 125cc. cel putin asa scrie in fisele tehnice ale acestor motoare.

in practica, chestia asta se face prin incercari repetate. pui surubelnita pe surub, invarti cate un pic si incerci sa pornesti motorul. daca desurubezi, ii dai mai mult aer. daca insurubezi, ii dai mai putin. ai grija, trebuie sa invarti cate putin, gen o optime de tura.

chestia asta e importanta, asa ca am filmat-o. dupa cum vezi, de la punctul initial (reglajul pt jiglerul original) la momentul in care reusesc sa-l pornesc si ma opresc din reglaj am invartit mai putin de o tura




(daca n-ai rabdare, te-as sfatui sa faci schimbarea jiglerului in service sau cu vreun prieten mecanic, care sa iti arate. eu am pierdut destul de mult timp pana sa reusesc)

7 cand atingi dozajul optim de aer/benzina, motorul va porni, iar tu poti bea o bere in cinstea ta. ai reusit. pui saua la loc si enjoy your ride!

in urmatoarea postare trecem la inlaturat limitarile mecanice.




spor!

No comments:

Post a Comment