meserias in bricolaj: glob levitatie magnetica

9/21/14

glob levitatie magnetica

back in business :)


glob levitatie magnetica

pentru revenirea din vacanta am pregatit o postare despre o jucarie foarte spectaculoasa. om fi noi meseriasi, dar nu ne este straina nici joaca :)

deci urmeaza o postare soft, fara scule, fara avertismente despre securitatea muncii, fara primejdii ascunse. singurul percol este sa-ti placa foarte tare jucaria si sa te duci sa o cumperi :)








jucaria mea e un glob care "pluteste" in aer, intr-un cadru cu leduri. pluteste nemiscat sau se roteste, chestia asta o hotarasti tu.


evident ca e o jucarie made in china. dar, odata ce dai cu ochii de ea, parca nu mai poti zice ca lucrurile facute de chinezi sunt proaste!


povestea e simpla: globul ala e tinut in aer de un electromagnet. daca ai auzit de trenurile maglev, te prinzi despre ce e vorba. numai ca la trenurile alea campul magnetic din ceea am putea numi "shina" le impinge in sus, in timp ce la globul asta gravitatia e invinsa de un magnet aflat deasupra.

ambalajul si continutul cutiei

bagi jucaria in priza si pozitionezi globul in cadru. folosesti un distantier ca sa-l pozitionezi fata de partea de sus. ii imprimi o miscare de rotatie sau nu, apoi extragi distantierul si te uiti la globul ala care pluteste in aer fara nicio sustinere.





poti sa-i imprimi rotatia si dupa ce ai extras distantierul. o faci cu mana (cu mare atentie) sau mai simplu sufli tangential pe glob si asta o ia din loc.

cel mai mult mi-a placut sa filmez chestia asta cu sfoara, ca dovada ca nu e sustinut de nimic:







uite si instructiunile :)
e misto rau de tot. pana la urma merita o postare, chiar daca aici e un blog de scule :)
daca ti-l doresti, il gasesti la chinezi. asta e luat de langa bucuresti, din doraly, dar il poti gasi si la dragonul rosu sau in china town.









gata, am deschis sezonul de toamna cu o jucarie, dar in urmatoarele postari ma voi intoarce la scule. vor fi una mai desteapta ca cealalta. promit!

nu am gasit jucaria asta de vanzare online, dar am gasit ceva asemanator: boxe levitatie magnetica
later edit: am pus mana pe o versiune mai desteapta a aceleiasi jucarii. e mai spectaculoasa pentru ca e sustinuta in aer de jos, de cei 4 electromagneti mascati intr-o "carte". uite-o:



si pe asta o gasesti tot la chinezi.

No comments:

Post a Comment