meserias in bricolaj: dressing? nimic mai simplu!

3/25/13

dressing? nimic mai simplu!


dressing simplu

dressingul instant



 


acum vreo doua luni am produs impreuna pe acest blog un dulap din pal. l-am luat de la faza de conceptie si l-am prezentat pas cu pas pe parcursul a 17 postari (uite-le aici: dulapul din pal) pana la bomboana pe coliva: o banda de leduri in interior cu aprindere automata la deschiderea usii. munca multa, operatiuni multiple, a fost un proiect complex, care a insemnat o investitie mare de timp si munca.
 




lumea nu se termina insa la dulapurile din pal. sunt si alte variante de discutat, mai ales in cazul
dressing-urilor. in aceasta postare vreau sa-ti arat o scurtatura: cum faci un dressing in doua ore. da, vreo doua ore dureaza sa realizezi tot ce se afla in spatele usilor: montat, asezat, chiar si umplut cu haine.

proiectul presupune transformarea unei nise / a unui colt de camera intr-un dressing mascat de usi culisante. resursele tale trebuie folosite in doua directii: comanzi usile culisante la masura sau le cumperi de gata din magazin (daca ai norocul sa se potriveasca la cote), iar in paralel te ocupi personal de ceea ce se va afla in spatele acelor usi. in aceasta postare ne vom ocupa mai ales de ceea ce se afla in spatele usilor.
ce avantaje are acest tip de dressing?
  • se monteaza / demonteaza usor
  • constructia este reglabila / ajustabila - rearanjezi foarte usor dispunerea consolelor / politelor in functie de nevoi
  • folosesti integral suprafata nisei, nu pierzi spatiile alocate peretilor unui dulap
  • folosesti si spatiul din spatele grinzilor (in care, oricat de dibaci ai fi, nu ai putea construi un dulap)
  • peretele ramane liber, accesibil la curatenie / zugraveala, nu-l blochezi cu dulapul

folosesti si spatiul din spatele grinzii

pereti accesibili, usor de zugravit

iti zic din start ca daca esti adeptul unui dressing de fitza nu te va interesa aceasta postare. proiectul despre care vorbim aici este unul cu aspect simplu, auster, iti ofera "ordnung" nemtesc, nu "glamour" dior. iti pui chilotii aliniati la boloboc, nu-ti faci sifonierul-lamborghini :)

sa discutam pe rand cele doua aspecte ale proiectului:
  1. 
    usi culisante
    usi glisante / culisante gasesti in multe locuri. pe de o parte ai de ales intre nenumarate firme care produc asa ceva la comanda: vin baietii, iti masoara, hotarasti ce structura de rezistentza vrei (structura de rezistenta din pal (se foloseste mai rar din cauza dimensiunilor) / profil de otel / aluminiu), din ce sa fie umplutura (foaie de usa dn sticla, pal, mdf, oglinda, plexi etc), sistemul de culisare (sine, role etc) si dupa o vreme ti le aduc facute si le monteaza. (in foto vezi usi de comanda realizate din placa pana in pardoseala, pt doua dressinguri diferite). poti folosi si usi glisante de gata, cumparate de prin marile magazine.









    
     

sistem rulare usi dressing
 
 
cale rulare usa dressing

2. sa vedem cum faci si dressingul din spatele usilor. varianta pe care ti-o propun este pe cat de simpla, pe atat de usor de instalat. vorbesc despre sistemul alcatuit din sina de perete & consolele aferente + politze din pal. atentie, nu este un sistem ieftin! fiarele alea costa ceva, dar stii ca te tin o viatza. in plus, sistemul e destept pt ca poti rearanja pe verticala politele / barele de haine / cosurile cu efort minim.



sina pt console dressing

- gasesti sistemele astea in varianta alba / gri / neagra / galvanizata, de forma rectangulara / semirotunda si in varianta constructiva cu un rand / doua randuri de gauri
- sinele sunt de lungime de la 15cm la 200cm si se prind in perete cu suruburi in dibluri (vezi amanunte despre gaurile in zid aici tutorial-gaura-din-zid)
 
- consolele sunt si ele la un rand / la doua randuri, de diferite adancimi (de la 12cm la 57cm), suporta diferite greutati (limita e inscrisa pe eticheta) si au diferite utilizari:
  • console de raft din lemn / pal (la doua randuri)

 
console polita
  • console pt polita de sticla / tabla sau polita grilaj / cos din sarma (la un rand)

 
consola polita / cos
 
 
cos sarma / polita grilaj sarma

  • console pentru bara de haine (la un rand)




 
consola bara haine
  • consola cap de linie (ii zice suport pt carti)
 
accesoriile pe care le poti combina cu acest sistem de sine / console nu-s atat de numeroase ca cele folosite la mobilierul din pal. deci nu prea poti face un dressing de fitza. totusi, vorbim despre un spatiu de depozitare pentru haine, nu-l iei la plimbare pe strada, sa te vada vecinii ce tare esti :) deci, cred ca nu-ti va afecta prea tare imaginea daca e simplu, chiar banal

ca sa-ti faci o idee despre ce ai la dispozitie te poti duce prin magazine sa vezi ce au pe raft sau intri pe site-ul asta: http://www.bluestoneshelves.com/Shelving-Systems/. produsele astea sunt vandute la noi, deci iti faci o idee cu privire la piese / accesorii cu cote / culori / utilizari


gauri in console pt prinderea politei

despre politze nu sunt multe de spus. poti folosi varianta de tabla (oferita de fabricant alaturi de sistemul sina / console), din gratar de sarma (si astea-s facute de fabricantul sinelor / consolelor), sticla (o iei de gata sau o faci tu), lemn sau pal (pe astea le faci tu). eu recomand palul melaminat, pe care il iei taiat la dimensiune, ii cantuiesti marginile vizibile la magazin sau acasa (vezi variante aici cant melamina si aici cantul abs) si sunt gata de pus pe console. le poti fixa cu suruburi (consolele la doua randuri au gauri speciale pt asta) sau nu. eu n-am mai pus suruburi, ca nu le misca nimeni de acolo.
mai departe, da-i drumul la treaba. masoara, fa o schita, hotaraste ce sine pui (in functie de greutatea suportata), cate sine pui (in functie de dimensiunea politei / barei de umerase), ce adancime vor avea politele, daca si unde pui cos de sarma etc.


console la un rand si doua randuri
 pe sina doua randuri

recomandari


- tine cont de ce greutate vor suporta politele cand hotarasti ce tip de sina sa folosesti. mergi mai degraba pe varianta la doua randuri, pt care consolele sunt mai solide. de mentionat ca o consola la un rand poate fi montata pe o sina la doua, invers nu se poate



- tine cont de ce greutate vor suporta politele cand hotarasti cate sine vei folosi
- politele de latime mare trebuie sprijinite pe mai mult de doua console. poti utiliza doar 2, dar nu le amplasa la capetele politei. pune-le retrase un pic spre mijloc, astfel incat sa nu se lase polita pe mijloc la greutate mare.


- tine cont de ce greutate vor tine sinele si de materialul din care e facut zidul cand hotarasti in cate suruburi le prinzi. pe zid din beton probabil ca doua suruburi ar fi de ajuns. pt zid din caramida / bca mai bine pui suruburi in fiecare gaura din sina

prindere bara haine

- de asemenea, tine cont de pozitionarea consolelor pe sina. daca stii cam pe unde ar veni consola prinde sina in zid atat in gaura de deasupra, cat si in cea de sub consola

- pentru barele de haine nu face economie de sine. pe umerase poti pune haine foarte grele, nu risca sa se indoaie bara sub greutatea lor




am ajuns aici, mai ai de cumparat fiarele, de dat semne pe pereti, apoi gauresti si montezi sinele. nu pune console si polite pana nu montezi usile culisante (sa aiba loc de manevra baietii care le aduc).

montare sine / console / polite
o mentiune in plus pt bara de haine: la capat va arata rau, asa ca ii trebuie un capac. eu am improvizat unul dintr-un picior de mobila cu tija filetata metric 5, pe care am introdus-o cu forta intr-un dop de sticla infipt in capatul barei. dopul trebuie gaurit, eventual ii bagi si un tarod de 5, ca sa intre usor surubul. uite rezultatul:


 
capat de bara haine

in partea de jos poti completa dressing-ul cu un corp cu sertare sau lasi spatiul liber pt obiecte mari, gen cutii, cosuri, geamantane etc

 
dressing fara / cu corp mobilier
mai e de discutat iluminarea spatiului. poti sa faci un sistem de aprindere automata sau sa pui o lampa cu intrerupator actionat de o sfoara, amplasata undeva la indemana. eu merg pe ideea ca in dressing trebuie sa ai lumina generoasa, asa ca recomand multe becuri, sa fie. 


 
lumina pt dressing













la final iti mai spun ca pe peretele unde montezi rafturile poti aplica si un sticker de perete. nu creste costul prea mult si iti ofera doua avantaje: inveseleste dressing-ul atunci cand este gol (decoreaza peretele) si protejeaza hainele puse pe raft de vopseaua aplicata pe zidarie.



eu nu cred ca exista un proiect mai simplu ca asta: dai gauri in zid si prinzi sinele, montezi consolele, pui politele si gata, ai dressing. practic, mai complicata e partea cu usile, pe care trebuie sa le comanzi si sa verifici cand ti le aduce si monteaza. in rest, dressingul asta se face singur :)) ce zici? spor!

uite si cate ceva de pus in dressing: pentru meseriasa si pentru meserias


vezi ca am completat lista accesoriilor pe care le poti folosi la dressing: accesorii-dressing

ai terminat? meriti o bere!
noroc, meseriasule!



17 comments:

  1. Este pentru prima data cand citesc si vizionez situl dvs. Sunt placut impresionat cum reusiti sa explicati pe intalesul tuturor diversele lucruri din diversele domenii abordate. Felicitari si continuati tot asa.
    Cu multumiri pentru informatii
    Critian Georgescu
    PS Am o mica nemultumire, stiti eu nu consum bauturi alcolice . Pot incerca la final ca in loc de bere sa utilizez un mar sau un suc natural de mere? Afecteaza in vreun fel realizarile?

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)))
      domnule, sunt vinovat de discriminarea amatorilor de alte bauturi. am ales sa ciocnesc o bere la final pentru ca asta e obiceiul meu: dupa ce muncesc ca nebunul, savurez o bere.
      de altfel, exact asta fac acum :) de azi dimineata muncesc, iar acum, ca s-a lasat intunericul, m-am oprit, mi-am luat laptopul in brate si am deschis o bere rece.
      transmit scuze comunitatii amatorilor de altceva in afara de bere si ii rog pe membrii acesteia sa considere ca, in invitatia de a inchina o bere, alimentul respectiv este denumirea generica pentru lichidul cu care fiecare prefera sa ciocneasca:)
      oricum, fiind vorba de consum la finalul proiectului / zilei de lucru, continutul paharului nu afecteaza nicicum calitatea lucrarii incheiate. daca insa sunt prea multe pahare, poate fi afectata serios calitatea muncii de a doua zi :)

      intre noi fie vorba, in timpul iernii ma aflu in aceeasi situatie: "berea" mea se numeste merlot sec :)

      spor! si sa ciocnim ce-si doreste fiecare!

      Delete
    2. MAR INTERESA SA VAD SI EU SISTEMUL DE LA USI CULISANTE MAI ALES CEL DE SUS SI CUM SE NUMESTE SISTEMUL DE USI GLISANTE LA ADRESA DE MAIL zaharof2791@gmail.com multumesc

      Delete
  2. Salut, am si eu o intrebare: Se gasesc aceste piese la magazinele de bricolaj ? Tu de unde le-ai luat ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. se gasesc in toate magazinele de bricolaj, raionul de rafturi. totul e sa cauti cea mai ieftina oferta. in privinta calitatii, toate-s la fel

      Delete
  3. Felicitari pentru blog. Este foarte explicit. Noi ne renovam singuri apartamentul si am decis sa ne facem singuri mobila, indrumati de un prieten mai priceput decat noi. Iese bine, dar am gasit multe informatii interesante aici.

    Noi vroiam sa folosim acest sistem de rafturi in camara, pentru conserve. Dar peretii camarii sunt din BCA de 7 cm grosime si ne intrebam daca peretele subtire va sustine greutatea borcanelor de conserve...

    Ce parere aveti?
    Multumesc

    ReplyDelete
    Replies
    1. sistemul asta de rafturi prins in bca tine fara probleme politele din pal (au si astea o greutate) + carpe (haine).

      din pacate, in bca de 7 cm grosime nu poti monta un diblu de bun simtz (ca grosime si lungime), deci nu poti atarna nici greutate mare.

      pt camara eu as face un raft din cornier de 30 cu polite de scandura. folosesc asa ceva la depozitat borcane de castraveti, baxuri de apa / lapte, rezista la sarcina mare.
      in plus, e ancorat in perete ca sa nu se rastoarne la cutremur.

      spor!

      Delete
  4. Multumim pentru raspuns, noi ne gandiseram la alternativa pentru camara la o varianta cu cusaci din lemn, sa para rustic :)

    Am mai facut niste rafturi cu acelasi sistem descris in tutorial, unde am locuit inainte de mutare, acum ne gandeam sa facem dressingul cu aceeasi metoda (descrisa mai sus), dar si la dressing avem dubii, pentru ca peretele din spatele dressingului este perete exterior, din beton, pe care l-am izolat cu polistiren de 3 cm. Cu ce am putea fixa tijele in perete, tinand cont ca este izolat cu polistiren?

    Multumesc si spor la treaba :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. merge si varianta raftului din popi din lemn, totul e sa fie fara noduri, sa nu se rupa la sarcini mari. eu l-am facut din fier ca sa tina inclusiv greutatea mea, nu doar produsele puse acolo (il folosesc intr-o zona unde n-am loc si de scara, asa ca accesul la raftul cel mai de sus e prin catzarare :)

      in privintza zidului din beton captusit cu polistiren, niste suruburi & dibluri lungi ar tine sistemul de rafturi. daca ti se pare ca ar fi o sarcina prea mare in consola (sarcina verticala e pe capul surubului, iar sustinerea din beton e hat, departe, la 3 cm de capatul asta, deci se poate indoi surubul), poti sprijini sina pe pardoseala. repet, pe pardoseala, nu pe plinta! astfel, structura nu mai sta doar in suruburi, o parte din sarcina verticala e preluata si de podea

      Delete
    2. Multumim mult pentru sfaturi si felicitari pentru postarile foarte interesante :)

      Delete
  5. Salut! Foarte fain site-ul! Multe explicatii utile.
    Am o intrebare, cunosti vreun depozit unde sa gasesc sine si console la preturi decente? Eu am gasit doral-av.com (au sediul in Bucuresti) dar nici picati cu ceara nu raspund la telefon, nefericit caz din moment ce ei au cea mai buna oferta din cate am vazut. In magazinele de bricolaj mari preturile sunt jaf la drumul mare.

    Multumesc!
    Vlad

    ReplyDelete
    Replies
    1. salut

      stiu ca in marile magazine sunt preturi mari, ma zgarii si eu pe ochi cand le vad.
      exista distribuitori specializati pe asa ceva, trebuie sa cauti pe net. eu tin minte ca am gasit unul in bucuresti la preturi de bun simtz, dar asta era acum multi ani. acum nu mai stiu nimic despre el, deci nu te pot ajuta cu o informatie clara. o sa caut si eu si, cand gasesc, pun aici adresa.

      spor la cautat!

      Delete
  6. Buna ziua,

    Sunt pregatit moral de ceva vreme sa abordez acest proiect, dar nu stiu de unde sa comand usile glisante. Imi puteti recomanda dumneavoastra? cele din prezentare par a fi facute foarte bine. Va multumesc anticipat.

    Corneliu BORCEA

    ReplyDelete
    Replies
    1. proaspat intors din concediu, ma grabesc sa-mi declin competentza in privinta fabricantilor de usi culisante.

      nu am toate informatiile, deci ma feresc sa fac recomandari. cunosc doar oferta fabricantilor din zona bucurestiului.

      ce pot spune insa e ca usile din foto au fost comandate la mobexpert. n-au fost ele chiar ieftine, dar macar arata bine, iar partea mecanica e ok

      Delete
  7. foarte buna ideea.cam cat te-a costat toata treaba?

    ReplyDelete
    Replies
    1. n-a fost ieftin. daca imi amintesc eu bine, am bagat vreo 1000 ron. insa la suprafata aia (are vreo 8 mp) costul pe metru patrat e unul foarte bun. plus ca se realizeaza foarte rapid
      (pretul este al sistemului de depozitare - sine, console, polite, nu cuprinde si usile culisante)

      Delete
  8. Buna ziua,
    La multi ani! Am salvat acest post de vreo cativa ani :), acum am pus in practica si ne-a iesit de minune, deja vreo cativa vizitatori cer detalii pentru a face si ei rafturile.
    Multumim frumos!

    ReplyDelete