meserias in bricolaj: multifunctionala clona dremel

3/15/13

multifunctionala clona dremel



experimente de meserias cu masini no-name


te-am sfatuit sa nu-ti cumperi masinarii de la chinezi, din targ, ca-s fara garantie si risti sa arunci banii la gunoi. te-am sfatuit si sa nu investesti in branduri dubioase, ca nu stii pe ce dai banii. iti mai zic o data: nu face experimente din acestea care costa pana nu le vezi facute de mine:)

clona dremel: multifunctionala ST/MG-010k

asadar, azi iti prezint aventura unei achizitii riscante: am luat din targ o clona ieftina a lui "dremel unealta multifunctionala". pe aia am tinut-o-n mana, m-am jucat cu ea, e o bijuterie (gasesti o demonstratie cu scula si cu dispozitivele ei inteligente aici tutorial dremel multifunctionala). e o scula buna (e un brand al grupului bosch), dar costa. hai sa-ti arat cum e copia chinezeasca ieftina.

eticheta clona dremel
vorbim deci despre masina multifunctionala mini grinder ST/MG-010k. baietii au botezat-o pretentios "straus austria", probabil ca sa aiba un iz nemtesc si sa te simti confortabil cand o iei. scula e produsa insa de xinglida tools co ltd, in jintan, jiangsu, people republic of china. asta nu-i un lucru rau, ca doar chinezii fac si lucruri foarte bune, dar evidentiez fabricantul ca sa stim cu ce avem de a face. sa vada si ei ca nu bagam botul la povestea cu "austria" :)
exact ca originalul, masinaria e de fapt un motor care produce turatie reglabila pana la valori foarte mari, de 32.000 rot/min.


mandrine

cap (prelungitor) flexibil

















exact ca originalul, straus e dotata cu un cap (prelungitor) flexibil, are un set de 4 mandrine de diferite dimensiuni si multe accesorii: freze simple, freze de gravare, taietor de mare viteza, freze cu varf diamantat


   
freze gravare, taietoare de mare viteza, freze diamantate

freze gravare, taietoare de mare viteza, freze diamantate

nu ma pot abtine de la o remarca: sculele astea sunt foarte foarte tari! permit prelucrari miniaturale, cu nivel de detaliu sub 1mm

scule miniaturale

sa vedem ce alte accesorii mai avem in cutie: perii de otel, perii de plastic, perii de alama, discuri de debitare, discuri de lustruire, pietre de polizare, disc lamelar, varfuri abrazive, benzi de slefuire etc.


 
perii otel, plastic, alama


 
benzi slefuire


 
pietre abrazive


discuri debitare / abrazive (miniflex si microflex)


masina are finisaje ok. nu e un mercedes, dar nici nu pot spune ca te zgarii in carcasa debavurata prost sau ca n-ar avea forma ergonomica, sa ti se aseze bine in palma. e ok. la fel si capul flexibil: tii scula perfect. scula vine intr-o cutie bine organizata, poti tine accesoriile in ordine, nu le ratacesti pentru ca atunci cand ai nevoie de ele sa le cauti o ora. cutia are chiar un plus fata de dremel: are gauri pe spate pt prindere pe un perete vertical, deci poti tine totul la indemana.






un mare minus vine din lipsa dispozitivelor care pot fi atasate masinii. daca citesti postarea despre dremel (tutorial dremel multifunctionala) vei vedea ca nemtii au gandit si utilizarea in conditii de precizie maxima a masinariei lor, nu doar prelucrari manuale cu precizie variabila, proportionala cu priceperea meseriasului

pana acum am vorbit mai mult de asemanari. deosebirile clonei straus austria fata de originalul multifunctionala dremel sunt doua si importante: pretul si fiabilitatea.
  • pret: straus e mult sub dremel. eu am cumparat-o de la dragonul rosu (in spatele complexului europa) cu 105 lei dupa negocieri aprige :), ca arabul care o vindea cerea 110 lei si nu lasa deloc la pret (ati mai pomenit un arab care sa nu negocieze?). in schimb, un dremel pricopsit si cat de cat accesorizat costa triplu.
  • fiabilitatea e al doilea subiect important. si nu vorbim despre motor. asta poate merge fara probleme o eternitate. vorbim despre scule. daca nu-i din material bun, o scula te poate tine o prelucrare si gata, moare.
asadar, daca in postarea dremel am pus accent pe dispozitive, in postarea asta incerc sa-ti arat ce a iesit in urma probelor de functionare & andurantza.

  • am chinuit in primul rand taietoarele de mare viteza. am frezat o tabla de fier, am taiat sarma zincata, apoi m-am jucat mult in aluminiu (vezi si in video). mult, adica am taiat profilul in cateva locuri, am rotunjit niste colturi, am dat vreo 5 gauri. rezultatul il vezi in foto: ambele taietoare au cam obosit. ala cilindric l-am si rupt. deci sculele au murit in prima zi de utilizare intensiva. probabil ca mult mai repede decat ar fi murit o freza originala dremel. si totusi, e cazul sa recunoastem: sculele sunt consumabile. varfurile astea chinezesti au functionat ceva pana sa devina de aruncat la gunoi. concluzia mea: nu-s chiar rele. moare o freza, cumpar alta.
 
taietor de mare viteza / freza uzate
  • am folosit la greu discurile de debitare. taie perfect, dar se uzeaza destul de repede. sa nu uitam totusi ce grosime au: sub 1 mm. am spart unul la o taiere (mi-a fugit scula in material), am spart unul in timp ce-l strangeam cu surubelnita, dar e normal pt niste discuri atat de fragile. deci de astea am fost multumit 
  • am chinuit si frezele diamantate, sa vad cat de repede se uzeaza. am rotunjit colturi de gresie portelanata si am frezat aluminiu. dupa 10 minute de utilizare non stop arata ca venite din razboi, dar n-as zice ca e ceva in neregula cu ele. se uzeaza la folosire ca orice alta scula aschietoare / taietoare. deci sunt impacat si cu astea
freza diamantata uzata
inscriptia de sub rugina :)
  • nu in ultimul rand, am folosit discurile de pasla pentru slefuire. e prima oara cand am asa ceva si n-am rezistat, am curatat de rugina un subler antic, pe care parea ca ar fi inscriptionat ceva. l-am luat la perie, apoi l-am frecat cu pasla si uita-te ce a iesit. chiar e o inscriptie:) un tabel de transformare din tzoli in milimetri












hai sa tragem concluzia:
daca ai un buget generos sau lucrezi intensiv cu scula, e pacat sa te zgarcesti: ia-ti dremel-ul, care e un brand bosch, ca e scula. uite-l aici: dremel original

daca nu te scalzi in bani si nici nu lucrezi zi de zi cu masinaria asta, te poti multumi si cu una chinezeasca, ieftina si fara garantie. nu uita sa-i faci proba de functionare inainte sa dai banii pe ea. sa nu cumperi un rebut. fa-i proba la motor, verifica daca mandrina e centrata, verifica functionarea variatorului de turatie si uita-te cu atentie la scule, sa nu fie folosite deja. daca toate acestea sunt ok, vei folosi scula linistit.

spor!
ai terminat? meriti o bere!
noroc, meseriasule!

2 comments:

  1. Dati-mi voie sa fiu de alta parere referitor la aparatul dupa care e facuta clona asta. O sa va rog sa studiati atent minifreza din urmatorul link: http://www.powerplus.net/199/13528/overige-gereedschappen/powx134-combitool-180w-100acc.aspx.
    O sa observati ca acesta este originalul dupa care a fost facuta clona.In plus,banuiesc pentru ca nu am verificat, cred ca nu se potrivesc mandrinele din cauza filetului. Din cate stiu nu se doreste interschimbabilitatea si fiecare brand foloseste alt tip de filet.
    Lihatchi Ady

    ReplyDelete
  2. e posibil, nu sustin ca ar fi copie fidela dupa dremel. "straus austria" asta e clona ca idee: uite un brand vestic destept si scump, hai sa facem o copie ieftina, sa-i dam un iz nemtesc si sa intram pe piata.

    tot ce sper este sa fie o clona fiabila, ca mi-ar parea rau de banii dati pe ea :)

    ReplyDelete