meserias in bricolaj: reparatie plasa tantari

3/18/16

reparatie plasa tantari



vin tantarii, facem revizie la plase

reparatie plasa tantari



daca tot vine vara, am aruncat un ochi pe toate plasele de tantari din casa. era necesar sa vad in ce stare sunt, sa vad daca e cazul sa intervin.


evident ca era cazul. una pe care acum o luna o mana criminala a lasat-o deschisa (nu stiu de ce, dar asta e) a fost lasata deschisa, luata de vant si data de toti peretii. urmare: rupta rau.








la prima analiza, era perforata doar plasa, deci ma pregatisem doar cu o plasa noua si cu garnitura.

cand am dat-o jos sa o schimb, buba mare: era spart si coltarul din plastic, ala care prinde laturile ramei. doar plasa mai tinea cadrul pe pozitie. am injurat, am plecat la magazin, am cumparat doua coltare (sa fie) si m-am intors la treaba.

acum sunt de parere ca nu a fost chiar rau, ca am reusit sa repar totul dintr-o singura interventie


despre plasa nu am ce sa-ti spun. poti citi aici plasa de tantari cum se monteaza. ai toate detaliile cu putinta: de la gandit rama, la faze de executie, necesar de scule si de materiale. ai si video cu operatiunea executata cu scule profi sau improvizate etc.


despre coltarul ala rupt ar fi insa de vorbit. dupa ce demontezi plasa, ca sa inlocuiesti coltarul ar trebui sa-l scoti pe cel spart. partea nasoala e ca acel coltar e alcatuit din coltul propriu-zis si cele doua brate care se impaneaza in profilul de aluminiu. chestie care se realizeaza cu ciocanul. or, ce a intrat cu forta intr-un loc are prostul obicei sa iasa foarte greu de acolo. foarte greu sau chiar deloc!

poti incerca sa extragi plasticul ala. cine stie, poate ai noroc, poate ca una dintre piese, coltarul sau profilul, o fi decalibrata si iese usor, dar la mine n-a mers. ziceai ca sunt sudate una de alta.



coltar spart in profilul de aluminiu


singura solutie era sa las plasticul acolo. dar era o problema: profilul meu nu putea fi asamblat, ca ramasitele alea de plastic erau ca niste dopuri.

am pus mana pe ciocan, am spart tot ce mai era plastic ramas in exteriorul profilului (partea aia patrata, care dupa asamblare formeaza coltul ramei) iar componenta de imbinare, aia impanata in aluminiu, am infipt-o adanc in profil, ca sa am loc sa vin cu urmatorul coltar.

operatiunea asta asta am facut-o cu un dorn si din nou cu ciocanul.

simplu, eficient.

am si filmat reparatia asta, dar video rezultat e penibil, ce sa vezi? cum dau un ciocan si sparg plasticul ala din exterior? apoi cum dau cu ciocanul in dorn ca sa infig plasticul adanc in profil? iti poti inchipui si singur cum arata operatiunea asta brutala. asa ca nu l-am mai adaugat la postare.




spor la reparatii!

No comments:

Post a Comment