meserias in bricolaj: plasa de tantari la minut

6/21/17

plasa de tantari la minut

plasa de tantari

plasa de tantari home made


am tot primit observatii gen “e usor sa zici cum se face, dar e greu de facut”, “dureaza prea mult”, “mai bine apelez la cineva priceput”, “trebuie sa te pricepi” etc. chestiile astea au venit in special in legatura cu plasa de tantari, subiectul vedeta in acest anotimp.


am zis ca nu strica o demonstratie facuta aici, sub ochii tai. nu vreau sa mai afirm ca e usor. iti arat pur si simplu cat de rapid si de simplu se face o plasa de tantari.

ok, recunosc, nu e chiar la minut, ca-n titlu. aia e o metafora. riguros exact:

  • taierea profilului de aluminiu dureaza 4 minute
  • montajul ramei dureaza 2 minute
  • montajul plasei pe rama 7 minunte
deci, 13 minute cu totul. dovada: uite-o mai jos.





ceea ce iti voi arata mai departe este exact ce am facut, in ordinea in care am facut. urasc filmele lungi, dar n-am avut incotro, am pus si un film de 7 minute. dar am facut-o ca sa fie clar, sa poti cronometra la randul tau, sa te prinzi ca nu e un proces dificil si nici de durata.

un prim video e cu taierea profilului. am pus o singura taiere, inmulteste si tu cu patru. dupa cum vezi, nu ma grabesc, masor de doua ori ca sa fiu sigur ca nu gresesc. nu fac asa ca sa demonstez ceva anume. pur si simplu asa se face:



inca un video e cu montarea colturilor pe profil pentru realizarea ramei:





ultimul video e cu montarea plasei pe rama. o fixezi, ii pui garnitura, tai ceea ce e in plus si ai incheiat:




e drept, nu am pus la socoteala fazele premergatoare: masurarea golului ferestrei, combinarea cotelor laturilor si determinarea lungimii barelor pe care le cumperi (am vazut de 1m, 1,5m, 2m, 3m, 4m, 6m) astfel incat sa ai pierderi de material cat mai mici. acum m-am ocupat strict de realizarea plasei.

(in caz ca ai vazut dimensiunile ferestrei pentru care fac eu plasa (sunt scrise pe biletul ala de pe masa), a fost usor sa combin cele doua cote mici (89,5) cu una mare (114,5) pt o bara de 3 metri (pierdere doar 6,5 cm), iar a doua cota de 114,5 sa o tai dintr-o alta bara. in sfarsit, e simplu si cu calculele astea)

nu am pus la socoteala nici montajul plasei de tantari pe geam: pui pe rama plasei / pe tocul ferestrei suportii sau balamalele. si nu am pus la socoteala nici montajul manereleor pe rama. eu nu am avut nevoie de asa ceva.

in cel mai rau caz, mai adauga 5 minute pentru operatiunile astea. oricum ai da-o, tot dureaza mai putin sa o faci tu decat sa te duci pana la atelierul de termopane si sa o comanzi :)

inainte de final iti mai zic ca am mai postat pe tema asta aici plasa de tantari si aici reparatie-plasa-tantari. am tratat subiectul in amanunt, am descris toate accesoriile cu putinta, ti-am aratat cum sa lucrezi chiar daca nu ai scula speciala de montaj al garniturii. arunca o privire si te prinzi.

tot mai crezi ca e greu sa-ti faci singur o plasa de tantari?


oricum, daca nu ma crezi sau pur si simplu nu ai chef, uite si produse facute de altii: plasa tantari online.





spor!

No comments:

Post a Comment