meserias in bricolaj: suport de lumanari pastila

10/12/13

suport de lumanari pastila

meseriasu' romantic


suport lumanare pt meserias & meseriasa :)


ultimul proiect din seria "la un pahar de vorba" e cel mai simplu si e destinat meseriasilor care vor sa deguste vinul alaturi de meseriasele lor intr-o atmosfera romantica. romantismul, in definitia limitata a hollywood-ului, inseamna neaparat lumanari. imi convine aceasta interpretare simplista, asa ca ma ocup acum de un suport pentru lumanari pastila. ca, vorba aceea, la un pahar de vin, trecerea prea brusca de la lumina la intuneric le sperie pe meseriase. d-aia e bine sa le pregatesti cu un pic de semi-intuneric :)



materialul din care facem acest suport este tot lemnul. e usor de prelucrat, are fatza frumoasa, e ieftin, numai calitati. toata operatiunea se limiteaza la debitarea materialului si gaurirea lui, eventual finisare cu lac / vopsea etc.









in acest proiect, avertismentul despre sigurantza are alt cuprins. nu prelucrarea este cea care ma ingrijoreaza, cat utilizarea. piata este plina de suporturi de lumanari fabricate din material inflamabil, si anume lemn.
asadar, cand aprinzi lumanarea, nu uita de ea! stinge-o tu, n-o lasa sa arda singura! e mai bine asa!

necesarul de materiale si scule

  • practic, poti transforma in suport de lumanare pastila orice bucata de lemn. eu voi face o varianta cu forma simpla si de efect, cu geometria perfecta pentru o seara in doi.
  • ca scule ai nevoie de o bormasina (tutorial bormasina) pentru gaura, pendular (tutorial ferastrau pendular) pentru taierea in forma dorita si un slefuitor (tutorial slefuitor).

sa trecem la treaba:
  • am luat panoul de lemn, am trasat forma suportului de lumanari.

  • gaurirea e o operatiune banala. observi ca am facut operatiunea asta inainte de taiere (e mai usor sa gauresc placa intreaga, e mai mare). eu am dat intai o gaura de 4, sa aiba freza pe ce sa se centreze! apoi pui freza de 40 in bormasina (lumanarea pastila are ΓΈ 38) si dai o gaura cu adancimea un pic sub inaltimea pastilei.





    • urmeaza debitarea cu pendularul dupa forma stabilita.
    apropo de forma, nu uita ca am ales una potrivita pentru paharul de vin alaturi de meseriasa ta. daca imparti vinul cu un meserias ai putea alege altceva, nu inimioara asta :)) incearca cu o minge de fotbal, un jeep, o cheie franceza, d-astea de baieti :)
    • urmeaza slefuirea piesei. la final, dupa gust, o lacuiesti / vopsesti / decorezi cu masina de gravat / aparat de pirogravat / acuarele si ai incheiat povestea (eu am lasat lemnul natur).

     
     
     
     
     
    gata: ai suporturi pentru vin, pahare si lumanari, sun-o pe meseriasa ta si intreab-o ce face diseara :)
    si, daca-i libera, invit-o la asa ceva:
     
    pardon, voiam sa zic s-o inviti la ASA CEVA:
     
     
    spor si noroc!

    No comments:

    Post a Comment