meserias in bricolaj: curge sub chiuveta 1

1/10/14

curge sub chiuveta 1

picura sub chiuveta

e ud sub chiuveta


e frig, e iarna, nu prea mai e vreme de proiecte outdoor. sa ne ocupam un pic de mesteritul prin casa. am vazut ca unul dintre domeniile in care lumea are probleme mai serioase priveste instalatiile sanitare. de astea ne vom ocupa in cateva postari de acum incolo.

pentru inceput as vrea sa vorbim despre balta formata sub chiuveta.






o prima cauza posibila: nu e etansa prinderea sifonului.

prinderea asta e banala. deasupra, chiuveta are un locas tronconic pe care se aseaza sita sifonului. asta e valabit atat la chiuvetele ceramice cat si la cele din tabla, de bucatarie. intre sita si chiuveta trebuie sa fie o garnitura plata si subtire. dedesubt, piesa de iesire a sifonului se etanseaza pe chiuveta printr-o alta garnitura. garnitura asta e groasa, cu sectiune rotunda sau trapezoidala. de ce curge chiuveta? pai, e posibil ca sifonul / garniturile acestea sa fi fost montate odata si odata bine, dar la miscarea chiuvetei, mai ales in cazul unui sifon rigid (cu teava, nu cu tub flexibil), sa se fi deplasat, deci sa altereze etansarea.



cand ai problema asta poti chema instalatorul, chestie care te va costa bani, timp si nervi, deci pentru mine e ultima optiune. iti recomand sa te ocupi tu de remedierea acestui defect banal.

ce ai de facut?

  • demontezi sifonul: desfaci surubul de sus, cel cu care e prinsa sita, tinand contra pe partea de sifon de sub chiuveta. sunt si chiuvete care nu au sita + surub. astea au vizibil doar un dopul. sifoanele astea le demontezi cu mana: tii nemiscata partea sifonului amplasata deasupra chiuvetei si o desurubezi pe cea de dedesubt.


  • verifici garniturile. in primul rand verifici ca exista, apoi verifici pozitionarea lor (e posibil sa se fi miscat si sa nu mai etanseze ca lumea). verifici si daca si-au pastrat integritatea (se mai rup in timp). ce e rupt trebuie schimbat. daca nu-s rupte, e de ajuns sa le speli bine. spala si chiuveta pe locul unde se aseaza garniturile


  • pui sifonul la loc: verifici daca garniturile stau pe pozitie, tii sifonul centrat pe gaura din chiuveta si il strangi (surubul e sus, tu tii contra pe partea de jos).

tip
nu strange surubul ala prea tare, ca piulita corespunzatoare e incastrata intr-o piesa de plastic de rahat. se sparge urgent si trebuie sa schimbi tot sifonul.











in cazul in care schimbi sifonul cu totul, uite-l mai jos demontat, cu garniturile asezate acolo unde trebuie montate. cea subtire si neagra (in cazul asta, ca poate avea orice culoare) e sub sita, se monteaza in partea de sus. cea groasa si albastra (si asta poate avea orice culoare) e pe partea de jos a sifonului, se monteaza sub chiuveta)



daca ceea ti-am zis eu pana acum nu e pe gustul tau si vrei sa schimbi totul, uite aici oferte sa-ti umpli baia / bucataria:  http://profitshare.ro/l/483728

in postarea urmatoare continuam sa discutam despre scurgerile de sub chiuveta. aceeasi problema, alta cauza.

spor!

1 comment:

  1. eu am un sifon mai vechi care pana acum a mers ok. dar de cateva zile am scurgeri exact pe la prinderea de chiuveta(mentionez ca saptamana trecuta am desurubat rozeta din alt motiv si probabil ca am miscat fara sa-mi dau seama teava). Diferenta e ca nu am garnitura(sau nu am obs eu) ci e umpluta zona de sub chiuveta cu o substanta neagra,usor granulara, cu aspect de smoala(zic si eu, nu stiu ce e). Ce substanta este oare ?

    ReplyDelete