meserias in bricolaj: bazin wc de cosmar

6/5/15

bazin wc de cosmar

bazin wc zgomotos


am tot vorbit despre reparatii ale bazinului de wc. azi e momentul sa-ti arat o defectiune careia eu nu am reusit sa-i dau de cap, asa ca am fost nevoit sa eutanasiez bazinul si sa pun altul :)

de fapt, nu e o defectiune propriu-zisa, ci mai degraba de functionarea in regim anormal.
anormalitatea provine din vibratiile ingrozitoare pe care le provoaca trecerea apei prin instalatie. vibratii care la inceput sunt abia sesizabile, dar in timp reusesc sa sparga kleberul care tine teava fixa in perete. iar tevii asteia atat ii trebuie: putin spatiu in care sa se manifeste. cand vibratia incepe sa loveasca teava de zid, e jale. vuietul se transmite in toata casa, zici ca tureaza cineva o motocicleta :)








    luft creat de vibratii intre teava si zid
  • intai m-am ocupat de musamalizarea problemei. romaneste. vibrezi? sa fii sanatos! macar mergi pe burta, sa nu ma mai deranjezi. iti iau spatiul de manevra si o sa fii un bazin vibrator, dar silentios.

chestia e ca orice am incercat, pana la urma tot ceda: strat nou de kleber varat cu greu in fanta aia dintre zid si teava. silicon inghesuit tot acolo. in disperare de cauza, am folosit o pana de lemn (scobitoare), dar si asta cadea.


  • cand am vazut ca nu merge, am schimbat foaia. vibrezi? potoleste-te!

am schimbat debitul de apa cu care alimentam bazinul. ca, vorba aceea, am si eu google. reduci viteza de curgere a apei, reduci si nivelul de zgomot. efect? cu robinetul deschis la maximum, vibratia era ingrozitoare. inchis pe jumatate era tot ingrozitoare. cu robinetul aproape inchis scapam de vibratie pana se umplea cam 75% din bazin. apoi incepea din nou sa se tanguie, sa se screama, sa te toace la nervi. partea misto e ca, la debit redus, si umplerea bazinului dura mai mult. deci si 25% din mai mult dureaza mai mult :)




pasul doi: am schimbat robinetul de alimentare al bazinului. avand in vedere ca acolo se simtea cea mai tare vibratie, am zis ca el e criminalul. dupa cum vezi in poza sau in video, n-am mai montat capacul ala de mascare a gaurii din faianta ca sa pot interveni din cand in cand si la luftul dintre teava si perete. dupa schimbare, ghici ce? condamnasem robinetul pe nedrept, vibratia era la fel de ingrozitoare :)


am schimbat garnituri in robinet, in robinetul flotorului, am inceput sa vin frumos imbracat la buda, doar-doar s-o schimba ceva in maniera de functionare a bazinului. degeaba!

ce sa-ti zic? bazinul ala m-a exasperat, m-a ucis! cand am constatat ca e mai destept decat mine am plans un pic, apoi am cautat o solutie de compromis.

  • am trait o perioada cu robinetul inchis. cu conventia ca cine se aseaza pe buda deschide si robinetul, ca sa aiba ce apa sa traga.
dar, cu asemenea dusman in casa, disparuse confortul. vibratia aia devenise un avertizor sonor al faptului ca cineva face lucruri pe buda respectiva. n-a trecut mult pana cand printre utilizatorii minori ai baii sa apara schimburi de replici de genul "-te-ai cacat? - de ce, miroase? - nu, s-a auzit!", am decis ca gata! ho! mai du-te dracului de bazin nenorocit. m-am urcat in masina, am cotizat la magazin si

    bazin wc nou
  • am schimbat bazinul!
nasol. m-a cam lovit in orgoliu. ditamai meseriasul si nu esti in stare sa repari un rahat! dar, vorba filmelor americane, a man gotta do what a man gotta do. doare, dar macar asta noul functioneaza in liniste. nu l-am mai filmat, dar crede-ma pe cuvant: e un bazin normal, nu bantuit, ca cel vechi.





______________________________________


sorry, cu toata priceperea mea (cata e), nu sunt in stare sa-ti ofer o solutie mai buna la aceasta buba de functionare. ma laud ca am facut multe lucruri complicate la viata mea, am gasit solutii la probleme complexe, am inventat improvizatii ieftine care inlocuiau solutii "ortodoxe", dar scumpe. practic am ajuns si eu pe luna, dar m-a invins in mod rusinos un umil bazin de wc. o palma pe obrazul meseriasului din mine!

la final, fac apel la vreun doctor in mecanica fluidelor sa-mi explice, de fapt sa ne explice tuturor cauza acestei functionari blestemate. cu bazinul nu cred ca e nimic aiurea. am vazut altele identice care functioneaza perfect, deci nu e vreo eroare de proiectare. o fi ceva cu turbioane, turbulentza, cavitatzie la paralela 45? dar il rog pe doctor sa nu vina cu teorie, daca se poate. e destula pe net. o explicatie aplicata. merci anticipat!

ok, eu am incheiat. daca bazinul tau sufera de aceeasi boala cumplita, scurteaza-i suferinta dupa metoda folosita pentru caii cu fracturi: glontz in cap, inmormantare crestineasca in tomberon si ia-ti altul mai bun. cum ar fi astea de aici bazin wc

gata cu obiectele care vibreaza spre neplacerea proprietarului. stiai ca exista si produse cu vibratii placute? cu ocazia acestei postari am descoperit-o si eu: igiena sexuala :)




spor la ce vrei tu!

No comments:

Post a Comment