meserias in bricolaj: delimitare scuter 3

10/16/17

delimitare scuter 3

inlocuire bucsa variator

bucsa variator scuter


avem un scuter kymco agility 50cc si vorbim despre limitarea de viteza din fabrica. in postarile anterioare am rezolvat delimitarea electronica si cea de alimentare cu benzina, (aici montare cdi nelimitat si aici schimbare jigler)

acum ajungem la limitarea mecanica. si asta are doua componente. azi ne ocupam de prima dintre ele.









fabricantul a montat o bucsa cu guler la variator pentru a impiedica cureaua sa ajunga in zona cu diametru mare a rotii conducatoare. whatever, ideea e ca acea bucsa cu limitare are un guler. cea fara limitare e fara guler. aia iti trebuie.

capac variator scuter

sa-ti arat cum am facut eu. a fost simplu: demontezi capacul variatorului, scoti bucsa cu limitare, o pui pe aia fara limitare, ai terminat.


1 scoti suruburile de la capacul variatorului (cam toate sunt la vedere). eu am folosit o tubulara, mai putin la cel ascuns sub suportul ala de picior al pasagerului. acolo merge cu cheie fixa ori cu o inelara cu cot.




2 slabeste cureaua. daca o lasi stransa, o sa te chinui mult si bine sa o montezi inapoi. uita-te in video sa vezi cum procedez: ma duc la fulia din spate si trag spre mine de discurile alea conice, care antreneaza cureaua. de fapt, trag de discul dinspre mine, il indepartez de celalalt astfel incat cureaua sa ajunga pe zona cu diametrul cel mai mic cu putinta si sa fie slaba pe cealalta axa. vei vedea ca si in timpul urmatoarei operatiuni voi verifica de cateva ori sa fie cureaua slaba. nu-mi place sa-mi complic existenta.



3 extragi pinionul. aici, operatiunea de baza e sa il imobilizezi, ca sa poti slabi piulita. in service, mecanicii folosesc o cheie pneumatica cu impact, care are succes fara efort prea mare. in cazul interventiei la tine acasa, deci in lipsa pistolului ala, folosesti ingeniozitatea. gasesti o fieratanie cu care sa blochezi pinionul si te descurci. eu am folosit un cornier.






4 scoti bucsa veche, o pui pe cea noua





5 acum ai putea monta capacul inapoi,




dar daca tot am demontat capacul ala, o sa schimbam si rolele. punem unele mai grele, sa fie un scuter agil nu doar in denumire, ci si in functionare :)

o facem in postarea urmatoare.




spor!

No comments:

Post a Comment