meserias in bricolaj: delimitare scuter 4

10/16/17

delimitare scuter 4

schimbare role variator


schimbare role variator scuter
avem un scuter kymco agility 50cc. am tot schimbat lucruri la el: am pus aprindere electronica delimitata, am pus un jigler mai mare, apoi am trecut la limitarea mecanica si am schimbat bucsa de la variator. vezi postarile anterioare montare cdi nelimitatschimbare jigler si schimbare bucsa

azi ne ocupam de cealalta componenta a limitarii mecanice: schimbam rolele de la variator.








se spune prin targ ca, prin montarea de role prea usoare in variator, fabricantul a limitat viteza. adevarul e altul. greutatea acelor role influenteaza acceleratia, demarajul, nu viteza maxima.

stii ce fel de role are scuterul tau? poate gasesti pe net informatia asta, dar daca l-ai luat la mana a doua e posibil sa fie deja schimbate. cel mai simplu e sa demontezi variatorul, sa pui rolele pe un cantar si sa imparti greutatea la 6, apoi sa pui sublerul pe role si sa le masori. ale mele sunt de 6,5g 16x13.
role originale scuter 50cc
6,5 grame
role originale scuter 50cc
16 x 13
 



daca vrei sa tunezi scuterul, iei role de aceleasi dimensiuni, dar cu greutate mai mare. eu am avut de ales intre role de 8g si de 10g. am pus de 8.

incepem cu demontarea variatorului.




role variator kymco


le-am scos, le punem inapoi. ai grija sa fie curate, ai grija la pozitia lor si la cele trei ghidaje de plastic, care cad la demontare.






la finalul acestor patru postari iti zic si rezultatul. am facut un test si am constatat ca, de la viteza maxima de 50 km/h, am putut ajunge la 66 km/h. ce sa zic? un pesimist ar fi dezamagit: doar atat?


viteza scuter 50cc delimitat

eu ma declar multumit. cu cateva schimbari banale am obtinut un plus de 30% la viteza maxima.
plus ca, atunci cand ai o ticneala, o duci pana la capat. si eu am avut aceasta ticneala: sa delimitez scuterul. daca vreau viteza, ma urc in masina :)






PS: dupa toate aceste activitati, evident ca am refacut scuterul asa cum a venit din fabrica. interventiile de genul asta poarta numele generic de “tunare” si se realizeaza numai in ateliere autorizate. e ilegal sa aduci tu de capul tau modificari care nu se regasesc in specificatiile tehnice omologate de registrul auto roman. deci, dupa ce iti faci damblaua si inchei operatiunea de tunare, te sfatuiesc si pe tine sa dai “undo” la tot ce ai facut. ca asa e legal.




spor!

No comments:

Post a Comment