meserias in bricolaj: tirbuson de meserias

7/3/18

tirbuson de meserias

marea evadare a vinului din sticla :)

tirbusoane

salut vacanta de vara discutand aici despre o scula de sezon. tirbusonul, o scula absolut necesara meseriasului amator de vin, aflat in calatorie si dornic sa-si deschida propria sticla in timp ce se afla pe plaja cu meseriasa lui.

am mai abordat subiectul destuparii sticlei de vin aici bosch-ixo si tirbuson ixo vino si aici prosopul-pe-post-de-tirbuson. totusi, prima varianta e o chestie cam tehnica. oricat de meserias ai fi, nu prea merge sa stai la petrecere cu surubelnita pe masa. iar a doua e o taranie primitiva, la care rcurgi doar in caz de forta mjora.

ma gandesc sa-ti prezint aici doua variante mai sofisticate.



de toate, delimano



tirbuson electric

tirbuson electric este versiunea compacta a acelui gadget prezentat odata cu bosch ixo. asta nu are nevoie de o scula suplimentara pentru antrenare. are propriul motoras, buton declansator, acumulator si incarcator. il incarci si-l folosesti pana te plictisesti. e silentios, eficient, elegant. uite-l cum functioneaza:






tirbuson pompa de aer /
tirbuson presiune

tirbuson presiune (tirbuson pompa de aer) foloseste o tehnica originala. e ca o seringa cu aer. in esenta, e un ansamblu cilindru-piston, care la capat are un ditamai acul (capabil sa strapunga un dop), prin intermediul caruia pompezi aer in sticla. cand actionezi pompa aia, creezi presiune in interiorul sticlei si impingi dopul in afara. uite-l si pe asta cum functioneaza:





favoritul meu e tirbusonul electric, elegant si durabil. il am de vreo doi ani, l-am folosit destul de des, dar nu da semne de oboseala. totusi, orice meserias stie ca cele mai importante variabile cand bei vinul sunt compania si continutul sticlei. cum scoti dopul, cu ce scula sau ce improvizatie aplici, tipul de tirbuson folosit etc sunt detalii :)

uite aici tirbusoane pe alese tirbusoane online. cele doua prezentate azi sunt astea tirbuson electric si tirbuson presiune. vezi ca denumirile comerciale de pe site nu sunt tocmai inspirate. auzi la ei: tirbuson ospatar. hai, bre, ca nu tre’ sa fiu ospatar ca sa-mi iau un tirbuson misto si eficient...

in sfarsit, iti recomand jucariile astea de adulti pentru tine sau pentru vreun alt meserias, caruia vrei sa-i oferi un cadou misto. eu asa am dat de ele: le-am primit. si m-am bucurat de ele.

nu inchei pana nu-ti zic ca daca vrei sa deschizi un vin destept, uite aici wine master un ghid care iti prezinta numai asa ceva.

stiu ca recomandarea unui vin e riscanta. gusturile sunt eminamente personale, ingrozitor de subiective. deci nu m-as mira ca vinul care mie-mi pare divin sa-ti para tie o posirca. dar poti sa incerci. nu degeaba ziceau stramosii nostri daci: “arida rubrum vinum, dulcis vitae” (vin rosu sec, viata dulce) :)

noroc!

No comments:

Post a Comment