meserias in bricolaj: paint runner

1/4/20

paint runner

paint runner

zugravitul fara urme


mi-am cumparat trafaletul asta destept cu speranta ca o sa pot zugravi o camera fara sa fac prea multa mizerie. n-am chef sa strang mobila pe mijlocul camerei, sa o acopar cu folie, sa pun alta folie pe jos, iar dupa ce zugravesc sa fac curatenie pana ma plictisesc. asadar, apelez la tehnologie desteapta ca sa fac economie de timp si efort. cel putin asta sper :)

am cumparat acest paint runner in urma cu vreo trei luni si am dat pe el cam 10 euro. l-am tinut pana acum degeaba pentru ca n-am avut timp sa-l folosesc. profit de iarna asta insorita si nu foarte rece si de zilele libere de sarbatori ca sa utilizez scula si sa-mi vopsesc in sfarsit peretii biroului.


pachetul contine un trafalet drept, unul de colt, ambele putand fi manevrate tinand de manere sau cu un prelungitor de 1m, format din 3 trei segmente montabile rapid prin insurubare. intre noi fie vorba, eu n-as folosi acel prelungitor. imi pare cam subred, trafaletul plin cu vopsea e cam greu, mai trebuie sa si apesi pe el cand vopsesti, iar coada aia e cam fragila pentru asemenea tensiuni.

mai primesti un recipient de alimentare a rezervorului (e pe post de dozator, incape cantitatea exacta care intra in rezervor). mi se pare inutila functia asta, dar e bun pentru ca in vasul asta poti sa diluezi vopseaua, daca vrei.

uite-l in toata splendoarea:

hai sa-l punem la treaba. dupa cum ti-am zis, l-am luat cu intentia de a da o mana de lavabila pe peretii incaperii unde-mi petrec eu o buna parte din timp. vopseaua veche arata cam rau: ingalbenita de praf si fum de tigara, mirose la fel de rau de la acel fum, chiar era cazul sa improspatez un pic atmosfera.

ideea de baza era sa fac operatiunea asta fara sa-i dau aspectul ala jalnic de santier. n-am nici timp, nici chef sa rezolv toata incaperea intr-o zi. fac acum un pic, iar peste cateva zile, cand mai prind cateva ore libere, o sa mai dau un perete-doi. si tot asa.
de aceea am si apelat la trafaletul asta, ca sa nu fiu nevoit sa strang mobila in mijlocul camerei si sa acopera totul cu folie. vreau sa si folosesc camera intre reprizele de zugravit. iar trafaletul asta exact pentru asta este: vopsesti curat, fara urme. totul e sa-l folosesti cu grija. 

inainte si dupa zugraveala
iti datorez o explicatie: prima poza e facuta dimineata, cu soarele batand pe zidul alb. din cauza luminii in exces, am facut poza cu jaluzelele trase. de aici si culoarea aia rosiatica. celelalte poze sunt facute dupa amiaza, cand s-a uscat vopseaua, cu lumina naturala 

principalul avantaj este ca am zugravit o incapere cu pardoseala din gresie, botezata “birou”. numele suna bine, dar cu ajutorul nevesti-mii a ajuns mai degraba o magazie, in care si-au gasit refugiul toate rahaturile care nu mai sunt utile in alte camere :)



primul pas a fost sa scot pe hol numeroase chestii care ma incurcau: suportul de umerase, niste scaune, o masa pliabila si alte prostii. nici dupa ce am scapat de obiectele astea n-a lipsit bataia de cap. dulapul a trebuit sa-l indepartez un pic de perete, ca sa am loc sa dau cu trafaletul. am zugravit in spatele lui si l-am pus la loc imediat. alte operatii care m-au incetinit un pic: tablou jos, intrerupatoare si prize scoase temporar, capacele de la tocul usii demontate (e simplu, ca sunt clipsate). in rest, totul a decurs smooth, vorba romanului. iar gresia de pe jos m-a ajutat sa curat rapid cu carpa uda eventualele picaturi de vopsea.


sa vedem ce am facut si ce a iesit.




hai sa vorbim un pic despre vascozitatea vopselei. eu am folosit-o intai in versiunea originala, cum vine de la fabricant, apoi am si diluat-o un pic. adica am pus un pahar de apa in galeata aia de 5 litri. am vrut sa vad daca e vreo diferenta.

  • cand dai cu vopsea diluata mai trebuie sa revii cu trafaletul prin anumite zone unde la prima trecere nu ai strat uniform
  • in versiunea nediluata as zice ca e mai mare efortul de aplicare, trebuie sa apesi un pic mai tare pe trafalet ca sa se invarta pe perete
fa si tu niste probe si vezi care ti se pare cea mai buna varianta de aplicare. calitatea zugravelii mi se pare identica in ambele variante.


iti mai spun ca trafaletul de colt nu este eficient in toate situatiile. merge daca vrei sa vopsesti vreo margine, dar in colturile dintre pereti sau perete-tavan trebuie sa folosesti si pensula ca sa obtii o lucrare de calitate. trafaletul asta nu ajunge acolo unde ajunge parul pensulei.

despre coada ti-am spus la inceput: eu ti-as recomanda sa n-o folosesti. mai bine te cateri pe scara si dai cu trafaletul tinut ferm de maner. coada aia din trei bucati nu-mi inspira incredere. si nu vreau sa aflu ce se intampla cand iti cade pe podea un trafalet plin cu vopsea de la 2,3 m inaltime...

ce sa-ti mai zic? dupa ce termini, curata petele si stropii de vopsea, apoi spala bine sculele.


sa stii ca eu n-am zugravit toata camera intr-o singura zi. vreau sa fac chestia asta in rate: azi doi pereti, data viitoare cand am timp inca doi si tot asa. d-aia mi se pare destept trafaletul asta, ca-mi permite sa lucrez putin cate putin si sa si folosesc camera respectiva pe toata durata operatiunii.


daca-ti place, uita-l aici online: paint runner. uite si ceva vopsea lavabila, sa ai ce sa pui in rezervorul ala.

spor!

1 comment: