meserias in bricolaj: arma anti-melc

11/8/20

arma anti-melc

limax – inamicul public numarul 1

capcana pentru melci in solar



am inceput sa pun prin solar samanta si rasaduri care sa produca niste legume la primavara. la ora asta se pune bine arpagicul, usturioul si salata verde. peste iarna vor hiberna, iar la anul, odata cu primele semne de incalzire, vor deveni plante numai bune de recoltat.






nenorocirea este insa ca solarul meu a fost invadat de melci fara cochilie, numiti si limacsi. am pus de cateva ori rasad de salta si in doua zile au ras tot.

problema fiind definita, am cautat solutie. eu am solar mic, deci n-ar fi fost o problema sa-i pandesc si sa-i prind. din pacate, asta nu functioneaza pentru ca sunt activi mai mult noaptea. am trecut la razboiul chimic si am mers pana la magazin ca sa cumpar cunoscutele graunte verzi anti-melc (toata lumea mi-a zis de ele, eu habar n-aveam ca exista, ca n-am mai avut melci pana acum.


vanzatoarea nu avea disponibila asemenea produs, dar mi-a zis ca ar fi pacat sa folosesc moluscocidul sau orice alta arma chimica, sa-mi umplu legumele cu otrava. apoi mi-a sugerat sa aplic reteta din batrani. adica sa pun un pahar cu bere intre rasaduri, iar melcii aia ticalosi vor da navala si se vor ineca.

recunosc ca n-am crezut-o. am intrebat-o de cinci ori daca vorbeste pe bune, daca nu cumva face misto de mine, iar ea m-a asigurat ca e pe bune, ca asta e solutia folosita de gradinari.


am ajuns acasa, am pus niste pahare de unica folosinta in solar, am cautat o bere, am desfacut-o si am pregatit capcana.


cum n-am folosit tot continutul, am zis ca merit sa torn pe gat ce a ramas in sticla. atunci am constatat ca singura bere din casa era fara alcool :)))

m-am gandit cum sa rezolv totusi problema si am turnat niste tuica in bere. femeia care-mi vanduse pontul imi spusese ca alcoolul este momeala.
 
   


melci atrasi in capcana cu bere si tuica


dupa o saptamana
concluzia:
3 pahare + bere + tuica + 24h => 9 melci morti + salata mea curata si in siguranta 


later edit:
la o saptamana dupa tratament am vazut salata intreaga, iar in cele 3 pahare am numarat vreo 40 de melci morti de beti in paharele alea :)










spor! 

No comments:

Post a Comment