meserias in bricolaj: sudura cu sarma (MIG - metal inert gas)

12/12/20

sudura cu sarma (MIG - metal inert gas)

aparat de sudura cu sarma (fara gaz)

aparat sudura sarma fara gaz


imi doresc de ceva vreme sa iau aparatul asta ca sa-l testez si am tot amanat momentul. pentru ca am fost cuminte, acum il am si ti-l voi arata.

scula este un aparat de sudura cu sarma MIG fara gaz, cel mai ieftin de pe piata, pentru meseriasi care se lovesc rar de sudura, dar cand o fac isi doresc sa rezolve treaba rapid, sa nu depinda de altii.

ma enerveaza doar vremea asta umeda, ca nu pot sa-l scot la aer si sa fac cateva suduri mai serioase, pentru aceasta postare m-am limitat la un cordon de sudura in subsol, apoi a trebuit sa aerisesc vreo doua ore :)




asadar, vorbim despre aparatul de sudura STEINHAUS PRO MIG 100 fara gaz. e o super tehnologie, o super masinarie de sudat, care ofera mult cu putin

  • mult, adica realizezi o super-sudura in atmosfera controlata
  • cu putin, adica e un aparat simplu, nu mai are atasata instalatia aia complexa, formata din butelie de argon, reductoare, furtunase etc. sarma de sudura contine o pulbere care la ardere se transforma in gaz inert si-ti protejeaza sudura. exact asta inseamna MIG-ul din denumire: metal inert gas.
bun, sa vedem ce e in cutie. aparatul e livrat impreuna cu o masca de sudura, o rola de sarma de 0,8mm, o perie de sarma pentru curatat scula si o fuzibila de schimb. aparatul poate suda cu sarma de la 0,6mm la 0,9, pentru care fabricantul iti ofera doua duze.


nu-ti povestesc ce scrie in instructiuni, dar iti zic de ce mi s-a parut mie tentant: cu aparatul asta sudezi bine oricat de antitalent esti :). in plus, produce mai putina zgura si genereaza mai putine scantei, deci sudeaza mai curat si mai putin periculos (dpdv al incendiilor).


sa revenim la sudura ok indiferent cat de antrenata e mana. eu am avut ceva comentarii rautacioase la postarea asta aparatul de sudura si mi le-am asumat. de altfel, am si recunoscut in postare: nu ma pricep sa sudez. dar cand am nevoie de o asemenea operatiune la proiectele mele n-am chef sa stau dupa un meserias care sa vina cand are el chef, sa-mi zica cum a lucrat el in spania si italia, sa-mi dea o sudura si sa ma jupoaie de bani. avand in vedere ca nu construiesc vapoare, ci sudez din cand in cand cate un fier pe gard sau fac prostii de acest calibru, cu standarde de calitate foarte scazute, sudurile mele proaste sunt suficient de bune.


sa ne intoarcem la scula de azi. am despachetat aparatul, m-am apucat sa-l pregatesc de lucru si m-am cam incurcat in explicatiile din manual. de aceea iti pun un video in care iti arat ordinea in care desurubezi siguranta rolei si desfaci suportul rolei de presiune ca sa alimentezi aparatul cu sarma de sudat.




setarile aparatului

in functie de ce sudezi, alegi diametrul sarmei si duza pe care o montezi in torta / pistoletul aparatului. (sunt mai multe denumiri pentru chestia cu care sudezi, adica pentru echivalentul clestelui de sudura in varianta cu electrod). uite valorile disponibile:

  • sarma de 0,6 si 0,7mm cu duza de 0,8mm – pt materiale de sudat groase de 1-2mm
  • sarma de 0,8 si 0,9mm cu duza de 1mm – pt materiale de sudat cu grosime de 3-6mm

celelalte setari le faci prin incercari repetate. ceea ce gasesti scris in instructiuni e cam neclar, dar iti spun eu ca ai de reglat:

  • puterea (curentul de sudura) - in functie de diametrul sarmei de sudura, adancimea la care vrei sa topesti si grosimea materialului sudat. pentru asta ai la dizpozitie cele doua butoane, unul cu nivelurile 1 si 2, celalt cu MIN si MAX. rezulta 4 trepte de reglaj

  • viteza de avans a sarmei – o reglezi continuu dintr-un potentionetru


aici iti recomand sa aplici normele bunului simt si sa faci incercari repetate pana te apropii de varianta optima.

ce sa-ti mai zic? recomandarile generale sunt sa tii pistoletul / torta la o inclinatie de 15 grade fata de normala pe suprafata de sudat, la distanta de 1,5 cm de material. asta-i tot.

uite si prima mea sudura cu acest aparat:




am facut sudura din video si foto cu rola de sarma de 0,8mm livrata odata cu aparatul, setarile de putere "1", "MIN" si viteza de avans a sarmei 3. uite ce a iesit:


cordon sudura - aparat cu sarma fara gaz 

dupa cum ti-am zis, pentru postarea asta am sudat putin in subsol si am cam otravit aerul, de a trebuit sa aerisesc doua ore. abia astept sa se opreasca ploaia si sa se usuce atmosfera, ca sa ies in aer liber si sa sudez ca lumea.

pe piata gasesti multe asemenea aparate. pe cel prezentat in postare il gasesti aici 

spor!

No comments:

Post a Comment