meserias in bricolaj: uscatorul de par, super-scula

11/14/13

uscatorul de par, super-scula



multifunctionala din foen

banalul uscator de par


toata lumea are pe acasa un foen. si-l foloseste potrivit destinatiei: isi usuca parul. vreau sa-ti zic insa ca foenul este versiunea light a unei scule destepte: suflanta cu aer cald. chiar daca nu are muschii acesteia, adica nu scoate aer la temperaturi foarte inalte si n-are nici debitul mare al suflantei, foenul asta banal poate fi folosit prin casa la diferite activitati aflate la mare distanta de uzul casnic, gandit de producator. intri in domeniul meseriasului, in bricolaj.








sa vorbim despre cele cateva utilizari din gama suflantei cu aer cald. pentru inceput as vrea sa scot in evidenta diferentzele, care pot parea un handicap pentru foen, dar eu le consider mai degraba avantaje. o suflanta desteapta poate emite un jet de aer de sute de grade celsius. foenul nu scoate flacari pe nas, deci nu e atat de periculos. temperatura aerului e in gama suportabila, deci nu esti in pericol de ardere nici tu, nici obiectul asupra caruia indrepti scula.
 




asadar, ce poti face cu foenul? pai, dezgheti apa dintr-o conducta, incalzesti bucati de plastic pe care vrei sa le indoi (texi pvc, sa zicem), indepartezi autocolante de pe mobila / caroseria masinii / frigider sau de pe parbriz / geamuri etc. eu iti mai prezint una: faci arta!





hai sa facem lucruri
 

- uite un exemplu de desprindere a autocolantului de pe parbrizul masinii. daca incerci sa-l racai la temperatura ambientala colantul ala se rupe, se desprinde fasii, mori de batranetze pana reusesti (ai dracului bulgari, zici ca au facut vignetele alea in dusmanie :)). incalzit se desprinde rapid.
mare grija la temperatura. daca afara sunt -20 de grade si tu incalzesti parbrizul la +50 riscul e sa se faca tzandari!
am dat exemplul asta video pentru ca-l consider mai dificil, lucrand intr-un spatiu inghesuit. in privinta autocolantelor de pe caroseria masinii sau a celor lipite de copii pe frigider treaba e mult mai simpla.


- uite si un exemplu de realizare a unui cot pe teava pvc. sa zicem ca n-ai cot. uite ce usor il poti improviza cu foenul. teoretic, indoirea unei tevi presupune umplerea ei cu nisip, sa nu se gatuiasca. eu nu am folosit nisip, am pus un arc metalic din acela special pentru indoit tevi din pexal.


- uite si cum fac o mufa pe teava pvc. asta, in caz ca-ti trebuie una si nu ai. si asta usor de facut.


- trecem la decoratiuni
iti voi arata cum poti folosi foenul intr-un proiect decorativ interesant. ma gandesc la lucrari de tipul vitraliului.

ai nevoie de un cadru cu panza pentru pictura, de creioane colorate din ceara si de o idee


bucatelele de sticla colorata le-am inlocuit cu spatii libere lasate pe panza, iar pentru reteaua de plumb care ar trebui sa lege bucatile de sticla am avut la dispozitie mai multe variante. una ar fi o retea de linii trasate cu pistolul de lipit cu silicon. liniile astea de separatie ar trebui sa fie facute cu destul de mult silicon, astfel incat sa izoleze bine partile vecine (sa nu treaca ceara pestelinia asta). alta ar fi reteaua realizata dintr-un cablu electric lipit pe panza cu silicon (asa am facut eu). sau furtun de plastic / cauciuc. sau samd, gasesti tu o varianta, ideea ai prins-o.

mare grija cand folosesti multa ceara, caci fiecare spatiu este ca un mic bazin. la actiunea foenului vezi sa nu provoci un tsunami si sa sara parleazul ceara aia, ca strici compozitia. decat sa plimbi ceara pe panza cu jetul de aer cald mai bine inclini panza in toate directiile, astfel incat ceara sa se scurga si sa umple intregul spatiu alocat.

dupa ce am separat spatiile respective le-am colorat la rece, apoi am incalzit suprafata cu foenul si am continuat sa dau cu creionul. cand am considerat ca s-a umplut spatiul cu destula ceara m-am oprit.

vei vedea ca intr-un patrat am combinat doua culori. fa-o fara grija, se vor mixa la topire.

o mentiune: pentru ca nu aveam creioane colorate gri, in zonele pe care trebuia sa le umplu cu aceasta culoare am folosit ceara alba de la niste lumanari pastila, peste care am dat cu un pic de negru.

uite ce a iesit!



piet mondrian original
mondrian copie din ceara










nu te apuca sa-mi critici simtul estetic ori talentul artistic. ceea ce vezi e o copie dupa lucrarea unui tip mai priceput in chestii d-astea, un pictor olandez pe nume mondrian. l-am ales pentru simplitatea compozitiei si pentru ca e foarte usor de copy / paste :) in al doilea rand, culorile nu sunt chiar ca originalul. recunosc, nici nu m-am straduit prea tare sa nimeresc nuanta exacta. voiam sa-ti transmit o idee despre cum sa faci ceva misto utilizand un aparat electrocasnic aparent banal.


hai sa-ti mai zic ceva: poti sa-ti faci propriile culori folosind ceara incolora la care adaugi tu pigment. de asemenea, poti sa parfumezi ceara si realizezi un tablou odorizant.

apropo, lucrarea asta nu trebuie expusa deasupra caloriferului sau in preajma semineului. iar la vara incearca sa n-o pui in bataia directa a razelor solare. nu de alta, dar e posibil sa ti-o strice gravitatia :)

- uite inca o varianta de folosire a creioanelor cerate. le selectezi, le lipesti, pui foenul pe ele si le lasi sa curga cum vor sau le directionezi tu cu jetul de aer ori prin rotirea panzei.

ce sa-ti mai zic? sper ca de acum incolo te vei uita cu alti ochi la foenul tau. pune mana pe el si testeaza-i capacitatile la care inca nu te-ai gandit, apoi gandeste-te la ce treaba-l pui de acum incolo.
daca vrei unul nou, uite aici nenumarate modele: uscatoare par



   
spor!

No comments:

Post a Comment