meserias in bricolaj: rasnita condimente de multipla folosinta

8/22/15

rasnita condimente de multipla folosinta

cu rasnita la microunde



rasnite condimente
am tot primit reprosuri cum ca nu prea aloc spatiu subiectelor pentru meseriase. refuz sa-mi asum aceasta critica! tot ceea ce zic aici, toate sculele prezentate, toate operatiunile descrise pot fi facute inclusiv de meseriase. nu e un blog destinat in special barbatilor. nu iti trebuie muschi pentru a realiza cate ceva prin casa. iti trebuie doar bunavointa. si asta nu e specifica doar barbatilor.

oarecum fara legatura cu introducerea, azi am un pont legat mai degraba de meseriase. e vorba despre reumplerea unei rasnite cu piper / condimente. vorbesc despre rasnitele alea de unica folosinta, pe care le gasim la magazin si pe care trebuie sa le aruncam dupa ce le golim.

inteleg: trebuie sa traiasca si producatorii de rasnite, sa mananca si gura lor ceva :). dar eu nu sunt de acord sa arunc la gunoi un lucru perfect functional. asa ca m-am luptat cu o rasnita d-asta, am deschis-o, i-am facut plinul cu piper si m-am gandit sa-ti spun si tie cum am procedat.





rasnita condimente din alama
daca rasnita de sticla ar fi ca aia din alama, gandita sa fie reincarcata, nu ne-am face probleme. dar pentru asta ar trebui sa aiba prinderea capacului din plastic pe recipientul de sticla cu filet, capacul ala ar fi usor de dat jos si de pus inapoi. din pacate, capacul e prins prin capsulare. cand il pui, face click si nu-l mai dai jos de acolo niciodata.

asta sa creada ei :). daca esti adeptul refolosirii si repararii, nu al cumpararii de produse noi, cauti solutii!




cum pacalim capacul rasnitei? forta e solutia la care recurgem in prima faza. la unele modele facute din plastic maleabil si mai subtire chiar merge. la altele nu. oricat te-ai chinui, nu dai afara capacul ala. sau il poti da, insa necesarul de forta e atat de mare incat risti sa rupi plasticul sau spargi sticla. sa cautam alta varianta.

cleme plastic pentru prinderea pe gatul rasnitei

sa redefinim problema: cum dam afara o bucata de plastic rigid, capsulata pe un borcan? cheia solutiei sta in cuvantul “rigid”. aici trebuie umblat. capacul e prins pe gatul sticlei cu cateva cleme, a caror rezistentza trebuie sa o invingi. ca s-o invingi usor, trebuie inmuiat plasticul. cum? cu caldura!


nu am incalzit capacul cu flacara, ca l-as fi ars. am gasit o varianta mai soft: am pus rasnita cu totul in cuptorul cu microunde. intai am verificat: nu exista nicio componenta metalica in rasnita, asa ca nu e niciun pericol. e cazul sa subliniez: NU E NICIO COMPONENTA METALICA IN RASNITA AIA! daca vrei sa aplici metoda, verifica si tu treaba asta.

mai verifica ceva: sa nu fie eticheta cu adaos metalic pe ea: poleiala, foita metelica, chestii d-astea care fac urat la microunde. daca ai vreo indoiala, da jos eticheta. nu iti zic pentru ca sunt destept. iti zic pentru ca sunt patzit!

mai departe, bagi rasnita in cuptor si o incalzesti. o scoti (tine-o cu o carpa) si folosesti o lama de cutit (de preferat una groasa si care sa nu taie) ca sa extragi capacul din plastic. o faci asa cum scoti dopul unei sticle de bere: parghie pe gulerul sticlei sau pe mana ta.
umpli recipientul la loc cu piper / ce condiment vrea muschiul tau si pui capacul la loc.

sa detaliem un pic faza asta. cel mai probabil, dupa ce deschizi rasnita o sa vrei sa o si cureti un pic, sa o sufli de ramasitele piperului vechi, asa ca plasticul ala se va raci. poti incerca sa-l capsulezi la loc si asa, la rece. pui capacul pe pozitie si apesi cu putere pana face click,
daca nu merge, mai incalzesti o data capacul, sa se inmoaie plasticul un pic,

gata, ai rasnita noua!

uite in video doua modele de rasnite “rezolvate” dupa ce le-am incalzit la microunde:




o sa ma intrebi cat de mult trebuie incalzita rasnita ca sa o poti demonta. e greu de dat un raspuns riguros exact. cuptoarele cu microunde sunt diferite, au diverse setari, deci ar fi inutil sa-ti zic cum am facut eu. e la bunul simtz. dai cuptorul la putere mare / maxima si tii rasnita acolo pana frige sticla, apoi verifici daca plasticul ala s-a inmuiat cat de cat. daca nu merge, mai tii rasnita un pic in cuptor. procedezi prin incercari repetate. nu trebuie sa exagerezi, sa nu topesti plasticul de tot!

!! mare grija cand manipulezi rasnita incalzita: sticla aia arde!!


daca nu iti place sa pui rasnite la microunde, poti incerca sa o incalzesti si prin alte metode: o pui in cuptor pe gaz / electric, pui foen-ul pe ea, o cufunzi in apa fiarta, o pui pe un calorifer fierbinte etc. gasesti tu o varianta.

la final mai am un singur lucru de spus. piesele care contribuie la macinarea piperului sunt din plastic. macinarea e un proces mecanic, deci piesele alea se vor uza in timp, nu-s eterne. dupa cateva reincarcari vei vedea ca rasnita nu mai functioneaza. ei bine, ala e momentul in care o poti arunca la gunoi cu sufletul impacat ca si-a facut datoria pana la capat. si ca tu ai folosit-o la capacitate maxima.

daca ti se pare un truc destept, foloseste-l. daca n-ai chef sa realimentezi rasnite incalzind plasticul din varf, uite niste exemplare care nu necesita efort la reumplere: rasnite.




spor!

No comments:

Post a Comment