meserias in bricolaj: suport vin 2

10/24/18

suport vin 2

suport vin

ce faci cand ai vin, dar n-ai unde sa-l pui?



am facut recent o sedinta de shopping la vinarie si m-am trezit ca n-am unde sa-mi depozitez noile achizitii. asa ca am trecut la realizarea unui nou suport de vin. unul pentru 14 sticle (2 x 7).

n-am vrut ceva cu pretentii artistice, ca nu-l duc la expozitie si nici nu-mi doream sa pierd prea mult timp cu manopera. asa ca suportul meu are un aspect brut, nefinisat. dar e functional si mi-a rezolvat problema.


hai sa-l facem. lemn sau fier? lemn, ca e mai simplu.
gaurire scandura
pentru fundul sticlei

am cautat resturi de scandura pe acasa si am gasit doua bucati ramase de la foisor. am masurat sticlele (pentru cotele suportului) si am inceput sa trasez. am identificat zonele cu noduri si mi-am rezultat ca pe o scandura de-a mea incap fix 7 sticle. asadar, ai explicatia lui 7 din capacitatea suportului de 2x7 sticle. de atat mi-a ajuns materialul, atata am facut, n-am plecat la drum cu un numar prestabilit.

o scandura e destinata pentru sprijinirea gatului sticlei, cealalta pentru fund. asadar, am folosit freza de lemn pentru cele doua tipuri de gauri : 90 mm si 40 mm.



lucrarea este foarte simpla, asa ca o sa pun aici un singur video: cel cu gaurile date cu freza. consider ca e important sa-ti arat ca dau gaura din ambele parti ca sa evit aschiile din zona de iesire a sculei din bucata de lemn. cred ca am mai vorbit noi despre marginea gaurilor frezate: arata bine la intrare, dar rau la iesirea frezei din scandura.


asadar, ca sa am lemnul cu ambele fete curate, am inceput gaura dintr-o parte, am dat-o pana pe la jumatate, apoi am trecut la frezarea pe partea cealalta. burghiul de centrare a frezei te ajuta sa dai gaurile oarecum concentric, n-ai eroare prea mare.


scanduri gaurite pentru fund si gat sticla
mai departe, am taiat pe jumatate ambele scanduri. de aici a rezultat si acel 2 din capacitatea de 2x7 sticle. cea gaurita cu ø40 nu a necesitat alte prelucrari, dar la cea mai mare, pentru fundul sticlei, am largit un pic terminatiile fiecarei gauri in parte ca sa incapa si sticle atipice, alea cu fundul mai gros. pentru asta am folosit flexul, ca e cel mai eficient. toata operatiunea a durat doua minute. ca o faci cu un flap smirghel sau cu disc cu smirghel atasat, e treaba ta.




am gaurit, am prins lemnele in suruburi de gipscarton (d-alea aveam prin casa) si am facut cele doua etaje ale suportului. apoi le-am prins pe laterale cu alte cateva resturi de scandura si gata, abemus suportum vinum :)
primul etaj e gata
daca adaug sa adaug alte sticle la colectie, pot mari oricand capacitatea suportului facut acum cu inca doua etaje. trebuie doar sa scot scandurelele laterale si sa pun in loc unele mai lungi.






suport de vin

daca te apuci sa faci asa ceva, ai nenumarate optiuni pentru forma si gradul de finisare. poti sa slefuiesti scandurile, sa le vopsesti, sa le decorezi etc. faci cum te taie capul. daca n-ai chef, dar ai nevoie, poti cumpara unele facute deja: suport vin 1, suport vin 2suport vin 3




daca n-ai vinuri, uite unele dresate sa-ti vina singure acasa dupa ce le platesti 😃 : vin 1, vin 2vin 3.

recomandarea mea: rosu, sec, 3-5 ani vechime.

spor!

No comments:

Post a Comment