meserias in bricolaj: curatare de rugina

1/9/22

curatare de rugina


scule curate



am un subler de epoca. timpul si nepasarea si-au pus amprenta asupra lui: din cauza ruginii, nu mai poti distinge inscriptiile. ma refer aici atat la liniile care arata zecimile de milimetru, strict necesare, cat si la tabelul de pe spate, un instrument pentru instalatori, cu o groaza de informatii despre tzevi (diametre in tzoli si mm, grosimi de perete, cote filet pentru sistemul metric si withworth)



intre noi fie vorba, nu ma intereseaza informatiile din acel tabel, dar vreau sa fie lizibile, sa arate bine. in plus, a venit iarna, nu prea mai am chef de lucrat pe afara, asa ca ma concentrez pe proiecte lejere, indoor, la adapost de frig si zapada.

am alocat acestei operatiuni o scula desteapta,  multifunctionala, careia i-am atasat initial un disc de pasla. ca substanta de curatare am folosit:
  • pasta de dinti, cunoscuta pentru eficienta in curatarea bijuteriilor
  • o pasta abraziva de uz casnic (de folosit in bucatarie / baie)
  • lubrifiantul multifunctional pentru mecanisme (o clona de wd40)




dupa cum vezi in video, cu detergentul abraziv pentru vase si pasta de dinti nu a mers prea bine. rugina rezista.


cea mai eficienta a fost varianta cu sprayul de curatat mecanisme tip wd40. asta pus pe discul de pasla a avut efecte vizibile, a curatat aproape perfect.



ca sa vad cum se descurca, am apelat si la metoda dura: periuta de sarma. a fost ultima pe lista mea de posibile solutii pentru ca oricat de subtiri ar fi sarmele alea, tot lasa zgarieturi. am consumat cateva perii d-alea, dar a meritat, eficienta a fost maxima, iar suprafata metalica nu arata sa se fi zgariat prea tare. uita-te in video.




gata, le-am incercat pe toate. m-am prins ce metoda de curatare are efect si care nu, acum am un subler aproape curat si o sa mai caut prin cutia de scule “pacienti” pentru acest tratament.












spor!




No comments:

Post a Comment