meserias in bricolaj: tutorial bosch indego 3

4/18/14

tutorial bosch indego 3

bosch indego in cursa

eu cu berea, robotul cu munca


in primele doua postari am vorbit despre ce stie sa faca bosch indego si cum sa-l pregatim de lucru. incheiem seria de postari admirand scula in exercitiul functiunii. ia si tu o bere si enjoy :)













inainte de a trece la treaba iti atrag atentia asupra conditiilor in care am facut aceasta demonstratie.
- am montat cablul perimetral la nimereala, undeva pe gazon, sa fie acolo. deci, nu l-am pus potrivit regulilor elaborate de fabricant.
- de asemenea, am tuns gazonul in prealabil! asta, ca sa-l vezi peindego in actiune, sa nu-ti arat un robot pierdut intr-o mare de verdeatza


trecem la cosit iarba. intai stabilesti sectorul de gazon de tuns. chestia asta se face cu ajutorul unui cablu intins pe perimetrul respectiv si fixat in pamant cu tarusii furnizati impreuna cu masina. ambele capete ale cablului se leaga la statia de andocare. pleci din borna rosie si te intorci in borna neagra


legaturi cablu perimetral - statia de andocare

reguli de respectat:


    distantier din carton
    (sunt pe ambalajul lui indego)
  • cablul se instaleaza la 35 cm / 70 cm / 100 cm distantza de diferite tipuri de margine sau obstacol (gard / alee / pom). vezi in instructiuni ce distante trebuie sa lasi. daca n-ai ruleta, pe ambalajul lui indego sunt niste masuri. le decupezi si le folosesti







!!! pentru exemplificare vezi si ghidul de realizare a operatiunii de pe site-ul fabricantului: bosch-indego-quickguide


  • cablul se fixeaza cu tarusi amplasati la 50 cm unul de altul. cablul poate fi si ingropat, dar nu mai adanc de 5 cm. nu uita: cand privesti statia de andocare din interiorul suprafetei de cosit, intinzi cablul in sens antiorar!! cand ocolesti un obstacol (copac / statuie / piscina) o faci in sens orar!! si nu intersectezi portiunile de cablu, ca-l bagi pe indego in ceatza!!

fixare cablu perimetral cu tarusi din plastic


    • la randul ei, statia de andocare se fixeaza in pamant cu niste piroane furnizate impreuna cu masinaria. pe cat se poate ar fi bine ca statia sa fie in pozitie orizontala

    fixare statie de andocare endego


    • masinaria nu trebuie sa ajunga la o distantza mai mare de 16 m de cablu. in cazul in care ai teren foarte mare cu gazon, ori il marchezi cu cablul astfel incat sa nu depasesti limita asta (intri si iesi cu cablul in interiorul parcelei), ori il imparti in suprafete mai mici si le tunzi pe rand

    • cablul foloseste atat la delimitarea spatiului, cat la marcarea obstacolelor de pe gazon (copac, banca, statuie, ce mai ai prin curte)


    masinaria tunde gazonul pana in apropierea cablului perimetral. de fapt, ca sa nu distruga ce nu trebuie si sa nu se autodistruga, robotul lasa netunsa o fasie de 20-25 cm pe langa cablul respectiv. dar nu te ingrijora, pentru a rezolva problema exista optiunea "cosire pe margine", care inseamna ca robotul va tunde numai pe deasupra cablului perimetral.


    ca timpi de cosire, uite si niste valori estimative:


    • 200 mp - 2 ore
    • 800 mp - 8 ore

    totul depinde insa de forma, complexitate, numar de obstacole, inaltimea ierbii etc




    toata lumea e gata de munca :)

    si acum, ca am terminat pregatirile, e cazul sa ne linistim un pic. noi bem o bere, robotul se ocupa de restul.













    uite in video cum munceste masinaria, iar eu sunt incantat si o filmez din toate pozitiile :)


    nu doar eu sunt incantat de scula. cainele meu cel destept vine sa o studieze :)




    taietoare de iarba - doua generatii
    as mai fi pus filmuletze, ca am stat cu berea intr-o mana si camera video in cealalta pana m-am plictisit. am filmat ca fraierul pana m-am trezit cu vreo 2 giga de fisiere video :) cred totusi ca e destul.

    ai vazut cam ce stie sa faca scula, nu ti-e greu sa o compari cu varianta clasica. ai observat probabil ca terenul pe care am testat-o e destul de accidentat, are portiuni inclinate, are dale din beton (nu foarte inalte, sa nu distruga scula), dar indego s-a descurcat, e un tractoras puternic si inteligent.

    eu am facut comparatia, apoi am oftat, ca a trebuit sa-l trimit pe indego inapoi la stapanul lui, robert bosch. apropo: merci, herr bosch :)

    cred ca am lasat un singur subiect nediscutat: ce se intampla cu iarba cosita. masinariile clasice o strang in cosul amplasat in spate, iar cand se umple cosul asta tu il golesti. indego nu stie d-astea. el taie si atat, iarba cosita ramane pe loc. la finalul operatiunii pui mana pe grebla, strangi iarba taiata si o folosesti cum vrei. ori o arunci, ori o amesteci cu resturile provenite de aici tocator-de-resturi-vegetale si faci compost, alimentezi instalatia de biogaz etc.

    gata, am terminat. daca-ti place masinaria, uite-o aici: bosch indego.


    spor!

    No comments:

    Post a Comment