meserias in bricolaj: schimbare mandrina defecta

4/4/14

schimbare mandrina defecta

mandrina demontata

cum schimb mandrina?



asta-i o postare la cerere. un meserias in devenire imi zice ca i-a murit mandrina surubelnitei electrice skil. cumva a reusit sa faca rost de alta si ar vrea s-o schimbe singur, sa nu se duca la service.



fiind o operatiune de rutina, ma grabesc sa-mi demontez surubelnita pentru o demonstratie. ma bucur ca am avut la dispozitie o surubelnita identica cu cea despre care e vorba in cerere. dar povestea asta e valabila pentru foarte multe alte modele de surubelnite electrice.







asadar, intrebarea lui e simpla: cum o schimb?

raspunsul meu e la fel de simplu: uite asa!



ce zici? e joaca de copii.




surub fixare mandrina pe ax

!!! atentie

- surubul care fixeaza madrina pe ax e cu filet invers!!!! ti-am zis si aici mandrina-de-schimb ca e filet pe stanga, deci se desurubeaza asa cum esti obisnuit sa insurubezi !!! am vazut numeroase suruburi d-astea distruse pentri ca omul care le manevra nu stia si le-a fortat. suruburile le mai schimbi, dar daca fortezi suficient de mult e posibil sa strici si filetul de pe ax. si asta e un defect major, ajungi sa schimbi din surubelnita aia mai mult decat e cazul. sau o schimbi cu totul!!!

!!! atentie

mandrina aia e stransa pe ax pe filet normal. ca s-o slabesti si s-o strangi prinzi in mandrina o cheie imbus (am invatat-o si eu de la meseriasi mai priceputi), pe care o lovesti. urasc interventia cu ciocanul la reparatii, dar aici chiar este cazul. si la demontare, si la strangere. nu vrei sa ti se desurubeze mandrina de pe ax in timp ce lucrezi cu ea.


spor!

No comments:

Post a Comment