meserias in bricolaj: pericol montaj aer conditionat

5/25/15

pericol montaj aer conditionat

cu mierla-n sufragerie

mierla constructor - isi face casa la tine acasa

e sezonul in care oamenii dau buzna in magazine ca sa cumpere aer conditionat, pana nu vin caldurile alea nasoale. d-aia m-am gandit sa discutam cate ceva pe tema asta.

montajul aerului conditionat e un proiect pe care nu cred ca-l vei realiza singur, oricat de bun meserias ai fi. cauti si tu un aparat cu instalare gratuita sau gasesti o firma autorizata, care sa-ti acorde garantie la instalare, dar sa-ti valideze si garantia aparatului. ca daca-ti moare scula si nu ai factura de instalare de la careva autorizat, pierzi si garantia aparatului.








asadar, vorbim despre o treaba la care tu nu participi decat in calitate de observator si, eventual, sef de lucrari.

procedura e simpla, la fel ca la orice alta lucrare pe care o face un strain la tine acasa: ii chestionezi pe baietii aia cu privire la ce au de gand sa faca acolo, cat vor distruge din casa, cat moloz lasa in urma, cat costa, cat dureaza, d-astea uzuale.

nu o sa ma apuc sa fac teoria aerului conditionat, ca nu e cazul, eu iti voi atrage atentia asupra unui aspect post-lucrare extrem de important. nimeni nu-l baga in seama, dar ai sa vezi in filmuletz ca e demn de toata atentia. si ma refer la astuparea gaurilor din pereti cu spuma poliuretanica.

nici in privinta asta n-o sa vorbesc prea mult. o sa-ti arat doar ce se poate intampla cand instalatorii de aer conditionat nu astupa gaura din zid cu spuma. ce urmeaza dupa replica lor "lasa, sefu', ca nu se intampla nimic daca ramane gaura din exterior neacoperita. am pus spuma pe interior, e bine asa".

intai iti zic o poveste. o pasare, sa-i zicem mierla, desi nu bag mana-n foc ca raspunde la numele asta, trece in zbor planat pe langa o casa si gaseste gaura din zid. si zice in sinea ei: bai, nene, ce casoi de lux mi-as face eu aici si ce de pitipoance cu sanii mari as agatza cand le-as da adresa asta! la valoarea mea, cred ca as putea avea noroc si la intelectuale! fara numar, nene, sa moara dusmanii mei! ia sa vad mai de aproape care-i smenul.

da' nu pot fi eu atat de norocos. sigur e ocupata de un mierloi care a facut lupte, are ceafa groasa si e plin de tatuaje. naspa, sa vezi ce-mi umfla asta ochii... intra in zid si, dupa cei cativa centimetri de tencuiala, da de polistirenul expandat. ah, fi-mi-ar norocul al dracului, e plin de mizerie d-asta alba!

totusi, fiind un mierloi meserias, trage si el un cioc de control, mai mult din dusmanie fata de polistirenul tau. hopaaaa, se rupe! mosule, azi am bulan!

si se pune mierloiul pe treaba, nene, de n-are aer. ciocul e si picamer, si excavator, e scula cu care distruge frumusete de termoizolatie. sapa el acolo cu rabdare, la fiecare drum mai elimina cateva bobitze si le scuipa afara, pana ii iese un castel :)




cam asta o sa vezi in film. adica, daca pana la un punct pare o poveste, distrugerea provocata de mierloi ca sa-si faca un cuib intr-o casa locuita de oameni nevinovati e dovedita cu probe beton! si dupa ce scuipa mai scoate si sunetele alea sfidatoare. arogantza maxima :) 

acuma, ce sa zic si eu? pasarelele sunt dragutze. dar pana la un punct. daca nu vrei sa te trezesti cu mierla-n living, sa te atace in timp ce privesti pasnic un film la televizor si sa te-ntrebe ce cauti tu la ea acasa, ai grija cum iti finalizeaza instalatorii lucrarea. eventual, dupa ce se intareste spuma, decupeaz-o si da si un pic de tencuiala peste.




spor!

No comments:

Post a Comment