meserias in bricolaj: inamicul natural al gandacului puturos

9/21/23

inamicul natural al gandacului puturos


 calugarita, gandacul meu favorit :)


declaratia asta s-ar putea sa-mi iasa pe nas peste ceva vreme, dar deocamdata o fac cu mana pe inima. am prins o calugarita (praying mantis), i-am oferit o plosnita a cerealelor pentru micul dejun si, dupa ce si-a invins scarba, a mancat-o :)



de cativa ani, curtea mea e infestata de aceste creaturi respingatoare. mai spre toamna intra si in casa si hiberneaza. am tot cautat o solutie de starpire, dar nu prea mi-a mers. singura metoda verificata a fost cea de a identifica cuiburile si de a le arde ouale oana sa eclozeze si sa iasa roiul de plosnite de acolo  (vezi aici gandacul-puturos-invazia-2022gandac-puturos-studiu ).


oua eclozate de gandac puturos

in rest, am incercat tot felul de otravuri, dar degeaba. efectul imediat e ca gandacul pare sa ameteasca, o perioada ramane nemiscat de ai impresia ca l-ai rapus. dar in scurt timp isi revine si pleaca. e gandacul indestructibil.


in fata calugaritei insa gandacul puturos n-a mai avut ce face. a emanat substanta aia urat mirositoare pentru autoaparare, dar calugarita s-a aratat insensibila si a mancat-o.


de fapt, chiar insensibila nu a fost. la prima pe care i-am servit-o a ezitat ceva. nu-i dadea drumul din stransoare, dar o tinea destul de departe de nas. am pandit ce se intampla si abandonat filmarea, crezand ca n-o sa-i faca nimic. dupa jumatate de ora, cand am revenit sa vad care-i situatia, o mancase.




cea din acest video e a doua plosnita pe care i-am dat-o in interval de 2 ore. calugarita e probabil satula, o lasa pe mai tarziu, dar a prins-o si s-a repezit la capatana ei, sa o rontaie putin ca sa o omoare.

iti transmit bucuria mea ca am reusit sa gasesc un leac natural impotriva acestui gandac nesuferit si poate ca imi fac o ferma de calugarite :)


spor!


No comments:

Post a Comment